کاربری جدید آمیکو رونمایی شد

به گفته وحید محمدی، رئیس سازمان فروش آمیکو، ایده نوآورانه کاربری جدید این شرکت یا همان فروشگاه سیار از دغدغه‌های فرزندان مرحوم تقی‌زاده بنیان‌گذار و مالک آمیکو برای انتقال تکنولوژی روز دنیا در زمینه مشاغل متحرک بود. وی افزود: بر این اساس ایده راه‌اندازی مشاغل متحرک در قالب فروشگاه‌های سیار به منظور ایجاد اشتغالزایی و کاهش بیکاری در کشور از سال ۹۷ مطرح و در سال ۹۸، وارد مدار تولید شد. رئیس سازمان فروش آمیکو تصریح کرد: با راه‌اندازی خودروهای کار برای هر شیفت ۲ نفر به صورت مستقیم و برای ۳۰ تا ۳۵ نفر به طور غیرمستقیم ایجاد اشتغال خواهد شد.

وی با بیان اینکه در تمام دنیا مشاغل علاوه بر اینکه ثابتند، متحرک نیز هستند، خاطرنشان کرد: مشاغل متحرک براساس نیاز مشتری جابه‌جا می‌شوند. در همین حال سه نمونه از کامیونت‌های آمیکو با کاربری جدید در سال 98 با مشارکت شرکت دانش‌بنیان آفاکو به تولید رسید و نمونه‌های دیگر هم از اهداف آتی شرکت است زیرا محدوده این نوع مشاغل بسیار وسیع است.

به گفته وی، آمیکو با طراحی و تولید کاربری جدید قدم به راه جدیدی گذاشت که با حمایت از سوی سیاستگذاران به تولید انبوه خواهد رسید. رئیس سازمان فروش آمیکو با بیان اینکه برند آمیکو از سال 68 با عنوان گروه صنعتی آذرموتور آغاز به‌کار کرد، گفت: مرحوم تقی تقی‌زاده‌اصل بنیان‌گذار این گروه که خود نیز از خطه آذربایجان‌شرقی (جلفا) است با کار بازاریابی نیاز جامعه را در آن برهه از زمان سنجید و بر روی صنعت موتور سیکلت‌سازی که با تکنولوژی خارجی تولید می‌شد، متمرکز شد.

محمدی تاکید کرد: مرحوم تقی‌زاده از سال 82 نیز محصولات دیگری از جمله تراکتور، آبگرمکن‌های خورشیدی، اسپیلت، کلاه ایمنی و ... را وارد چرخه تولید کشور  کرد و طی سال‌های متمادی محصولات وارداتی را در منطقه آزاد ارس قطب صنعتی کشور بومی‌سازی کرد.

به گفته محمدی، یکی دیگر از دغدغه‌های مرحوم تقی‌زاده از سال 82 این بود که کشور در حال توسعه است. اما شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای وارداتی هستند از این‌رو با برداشتن گامی مهم کامیون و کشنده را وارد مدار تولید کرد که هم‌اکنون شاهد تردد حدود 40 هزار دستگاه از این نوع تولیدات این شرکت در جاده‌های کشور هستیم. رضا تفتی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «آفاکو» نیز در این مراسم گفت: فرهنگ نوآوری و تولید و سودآوری از طریق آن از افتخارات مرحوم تقی‌زاده بود زیرا که معتقد بود نوآوری در تولید ریشه‌های نوآوری را می‌جوشاند. وی با تاکید بر اینکه به‌عنوان یک فعال بخش صنعت دغدغه تولیدکنندگان بخش‌خصوصی رقابت با بخش‌هایی است که منابع مالی نامحدود دارند، افزود: چنانچه خصوصی‌سازی در کشور به‌درستی اجرا شود شاهد شکوفایی در اقتصاد کشور خواهیم بود.

مدیرعامل آفاکو  تصریح کرد: این شرکت باسابقه 20 ساله فعالیت در زمینه روبات‌های فیلمبردار از داخل لوله‌ها، هم‌اکنون محصولاتی تولید می‌کند که قابل رقابت با تولیدات مشابه اروپایی هستند. وی خاطرنشان کرد: صنعت کاربری سیار طی سال‌های اخیر همواره مورد بی‌توجهی قرار گرفته و متاسفانه در سطح شهر با عدم رضایت از سوی شهرداری و شهروندان مواجه هستیم. وی افزود: اما کاربری جدید آمیکو با ظاهری زیبا به زیبایی شهر کمک زیادی خواهد کرد.تفتی، بحث فضاسازی و گسترش فضا، استحکام، کیفیت و سبک بودن را از دیگر مزایای  دیگر کاربری جدید آمیکو برشمرد. وی همچنین تصریح کرد: ادوات و تجهیزات داخل کاربری جدید آمیکو قابل تغییر است و کاربر می‌تواند براساس سلیقه شخصی خود به‌راحتی تجهیزات جدید نصب کند. مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آفاکو تاکید کرد: شاهد طراحی بی‌نظیر در کاربری‌‌های جدید، آمیکو یا همان فروشگاه‌ سیار هستیم که قابل رقابت با نمونه مشابه خارجی است زیرا همواره معیار خود را جهانی انتخاب می‌کنیم. به گفته وی، خط تولید کاربری جدید در سمنان راه‌اندازی شده است.