وی در ادامه در خصوص فعالیت این شرکت گفت: شرکت سایتال‌‌ساخت، فعالیت خود را در زمینه تولید درب و پنجره و نماهای آلومینیومی آغاز کرده و طی سال‌های گذشته با تجارب به‌دست‌آمده، توانسته فعالیت‌های خود را گسترش دهد. فداکار با بیان اینکه مجموعه ما در این راستا در هر چهار عرصه مهندسی، تامین تجهیزات، ساخت و نصب به‌صورت کاملا  خودکفا فعالیت دارد، تاکید کرد: در زمینه مهندسی با تشکیل تیمی توانمند و سرمایه‌گذاری در زمینه آموزش‌های آکادمیک اعضا در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های معتبر اروپایی، مجموعه فنی خود را با بومی‌سازی دانش روز  این صنعت در سطح کشور متمایز کرده‌ایم.

همچنین در زمینه بازرگانی با واردات تمامی متریال‌های به‌روز صنعت نما از قبیل پروفیل‌های آلومینیوم، آلووود، سرامیک، ترمووود، یراق‌آلات و ... برای خود قابلیت ورود به انواع پروژه‌های کوچک و بزرگ را ایجاد کرده‌ایم. در همین حال در زمینه ساخت با دارا بودن یکی از بهترین خطوط تولید در سطح بین‌المللی و  مجهز به مدرن‌ترین ماشین‌آلات از برترین تولیدکنندگان اروپایی و تکیه ‌بر اصول تضمین کیفیت، شرکت سایتال‌ساخت از کیفیت تولید مطلوبی برخوردار است. وی ادامه داد: در حوزه نصب با استفاده از منابع انسانی متخصص، کارشناسان فنی ناظر بر کنترل کیفیت و پیاده‌سازی اصول برنامه‌ریزی و کنترل پروژه فعالیت کرده و رضایتمندی مشتریان را برآورده کرده است.

وی با بیان اینکه چالش‌های متعددی در صنعت در و پنجره‌سازی کشور وجود دارد، افزود: علاوه بر نوسانات قیمت مواد اولیه که یکی از معضلاتی است که همواره با آن مواجه بوده‌ایم، توزیع پروفیل‌ها و مقاطع تقلبی در بازار، عرضه محصولات غیراستاندارد با برچسب‌های خارجی، عدم وجود دانش فنی مناسب در بین تولیدکنندگان داخلی، از موانع و مشکلاتی بوده که در این حوزه وجود دارد و در سال‌های اخیر، دردسرساز شده است.

علاوه بر این عدم پرداخت صورت‌‌وضعیت‌ها توسط کارفرماها به‌خصوص کارفرماهای دولتی و نیمه‌دولتی بسیار متداول شده است که بیشترین مشکل را برای پیمانکاران به‌وجود می‌آورد.

وی در خصوص وضع قوانین سختگیرانه در طراحی ساختمان که ظاهرا به‌منظور توجه به هویت است، گفت: در وضع این قوانین هیچ توجهی به علم روز و ماهیت اصلی فرهنگ ایرانی نشده است. برخی‌ها به اشتباه استفاده از بعضی مصالح خاص در نمای ساختمان را مترادف با در نظر گرفتن هویت اسلامی و ایرانی قلمداد می‌کنند و استفاده از برخی دیگر را برابر با عدم توجه به این موارد می‌دانند که نگرشی کاملا غلط است. در شرکت سایتال‌ساخت بر این باور هستیم که استفاده از مصالح سبک و مدرن در کنار طرح‌های  سنتی گام مهمی در جهت تلفیق معماری نوین و سنتی است. تولید این مصالح سبک مانندGFRCها نیاز به دانش به‌روزی دارد که ما با راه‌اندازی دپارتمان تحقیق و توسعه توانستیم این قابلیت را کسب کنیم. همچنین استفاده از ماشین‌آلات مدرن با قابلیت برشکاری و خم‌کاری‌های خاص از اقدامات دیگری است که با واردات تجهیزات و دستگاه‌های مربوطه توانسته‌ایم به انجام برسانیم.

فداکار در پاسخ به این سوال که طراحی و مهندسی تا چه اندازه در این حوزه اهمیت دارد؟ گفت: نقشه‌برداری، محاسبات دقیق سازه‌ای براساس بارهای مرده، زنده، باد، زلزله و ...، تهیه طرح‌های اجرایی با توجه به موقعیت و امکانات سایت، استفاده از متریال‌های سبک، انجام محاسبات طراحی و سفارش‌گذاری با استفاده از نرم‌افزارهای روز دنیا، تهیه روش‌های اجرا، تهیه برنامه زمان‌بندی با توجه به منحنی سود به هزینه و محاسبات انرژی تنها قدم‌های اولیه‌ای است که باید در طراحی و مهندسی پروژه در صنعت در و پنجره در نظر گرفته شود و گام‌های بعدی منوط به استفاده از دانش‌های مدرن و نگاه به مقوله تحقیق و توسعه می‌شود.

مدیرعامل شرکت سایتال‌ساخت  تصریح کرد: متاسفانه به علت عدم وجود قوانین صحیح در حوزه در و پنجره، شاهد این موضوع هستیم که بسیاری از مجریان بدون اطلاع و علم به این موارد، در  این حوزه ورود پیدا کرده و به فعالیت می‌پردازند. گرچه در ابتدای امر به ظاهر ورود این افراد موجب کاهش هزینه‌ها شده، اما مسلما عواقب بسیار سنگینی  به همراه دارد که جبران این موارد بعضا چندبرابر پروژه اصلی هزینه به همراه خواهد داشت.

به گفته فداکار، وضع قوانین صحیح و رتبه‌بندی شرکت‌‌های فعال در این صنعت به لحاظ فنی و مهندسی، تجهیزات و تجربه کاری می‌تواند اولین گام برای جلوگیری از این هزینه‌های هنگفت باشد که با وجود تمام تلاش‌ها در این زمینه ظاهرا منافعی برای بعضی‌ها وجود دارد که هنوز این امر محقق نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در بازارهای بین‌المللی تاکنون حضور داشته‌اید؟ خاطرنشان کرد:یکی از پروژه‌های بزرگ و سرآمد شرکت سایتال‌ساخت در  عراق است؛ زمانی که با شرکت در مناقصه موفق به اخذ این پروژه، اقدام به تاسیس کارخانه دوم خود کرده و در آن مقطع توانستیم گام‌های اساسی در راستای گسترش شرکت برداریم. با توجه به اتمام آن پروژه و به‌دست آوردن تجارب کاری مناسب، کاملا آماده به‌کار در بازار بین‌المللی هستیم. وی ادامه داد:  یکی از اهداف اصلی شرکت، حضور در پروژه‌های بین‌المللی است که می‌تواند به افزایش اعتبار این صنعت کمک کرده و سود مناسبی داشته باشد، زیرا با افزایش نرخ ارز، قیمت ارائه خدمات در شرکت‌های ایرانی به لحاظ بین‌المللی کاهش یافته است. ضمن اینکه آموزش نفرات فنی و مهندسی، استفاده از نرم‌افزارهای به‌روز، به‌کارگیری ماشین‌آلات مدرن و برنامه‌ریزی صحیح در خصوص تولید، حمل و نصب المان‌ها تماما مواردی بوده که در انجام کارهای بین‌المللی لازم و ضروری است.

مدیرعامل سایتال‌ساخت در پاسخ به این سوال که به‌جز تامین مواد اولیه، انجام چه اقداماتی بیشترین هزینه را در بر دارد؟ خاطرنشان کرد: معمولا هزینه تامین مواد اولیه، اصلی‌ترین هزینه شرکت است؛ اما بعضی از هزینه‌های پیش‌بینی نشده‌ای وجود دارد که در کار خلل و وقفه ایجاد می‌کند. از این هزینه‌ها می‌توان به حوادث کار اشاره کرد که با تجهیز کردن و رعایت کلیه نکات HSE می‌توان حوادث را به حداقل کاهش داد. از دیگر هزینه‌های پیش‌بینی نشده نیز می‌توان به تغییر مدیریت پروژه‌ها اشاره کرد که یکی از مشکلات اساسی در پروژه‌های دولتی است؛ به گونه‌ای که همواره با تغییر مدیریت حتی نقشه‌های پروژه نیز تغییر می‌کند.