به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از فاکس‌نیوز، استیو سالین، بنیان‌گذار شرکت تولیدکننده ابر خودروهای اسپرت سالین و چارلز وانگ، شریک او که یک مهاجر چینی و دادستان پیشین یک شرکت حقوقی در نیویورک است، در اواخر سال ۲۰۱۵ از سوی چینی‌ها به مذاکره دعوت شدند تا یک پروژه مشترک همکاری را در شهر روگائو برای تولید خودرو کلید بزنند.

سالین در این‌باره به فاکس‌نیوز می‌گوید: «زمانی که این پیشنهاد به من شد، از نظر من فرصت عالی برای ساخت شرکتی در حد و اندازه بازارهای جهانی به نظر می‌رسید.»

این در حالی است که چینی‌‌ها تاکنون واکنشی به این اظهارات سالین نشان نداده‌اند. این توافق که در ادامه حاصل شد از سالین درخواست کرده بود تا در زمینه استفاده از برند خود، طراحی برای سه وسیله‌نقلیه، تجارب او و نیز فناوری تولید خودروها با شرکای چینی خود همکاری کند. ارزش این همکاری از سوی چینی‌ها ۸۰۰ میلیون دلار تخمین زده شد.

وانگ که به نهایی شدن این توافق کمک فراوانی کرده است نیز قرار بود به‌‌عنوان مدیرعامل شرکت سالین فعالیت کند. به‌علاوه به پاس زحمات سالین، وانگ و دیگر همکاران آنها، این افراد مالکیت دوسوم از این شرکت تازه‌تاسیس را تصاحب می‌کردند. دولت محلی شهر روگائو نیز موظف شد ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری و وام‌های یارانه‌ای به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار دیگر را در سه سال و برای ساخت کارخانه‌ها و تاسیسات این شرکت تخصیص دهد. این شهر واقع در خط ساحلی شرقی چین در استان جیانگسو و ۱۲۵ مایلی شمال شانگای واقع شده است.