مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی در این مراسم با معرفی سامانه هوش تجاری با اشاره به اهداف این سامانه، گفت: تجمیع اطلاعات ۱۷۲ شرکت مدیریتی تابعه به‌صورت آنلاین، تهیه گزارش‌های به‌روز از اطلاعات مالی، ارائه گزارش‌های تحلیلی و همچنین تهیه گزارش‌های در صنایع مختلف و مقایسه شرکت‌های تابعه با رقبا در حوزه صنعت از اهداف این سامانه است. همچنین محمد رضوانی‌فر با معرفی سامانه تولید و فروش اظهار کرد: از اهداف این سامانه می‌توان به پایش عملکرد تولید، فروش و وصول مطالبات شرکت‌ها به‌صورت ماهانه و همچنین پایش تحقق بودجه شرکت‌ها (به‌صورت ماهانه، فصلی و سالانه) اشاره کرد. وی تجمیع گزارش تولید، فروش و وصول مطالبات ماهانه ۱۷۲ شرکت مدیریتی تابعه را از ویژگی‌های این سامانه خواند و افزود: مقایسه فروش تجمیعی شرکت‌های مدیریتی تابعه با بودجه و دوره مشابه سال گذشته و همچنین نظارت مستقیم شستا و هلدینگ‌ها و شرکت‌های مدیریتی تابعه و تحلیل گزارش‌های تولید، فروش و وصول مطالبات از دیگر ویژگی‌های این سامانه است.

رضوانی فر در ادامه نشست با اشاره به سامانه‌های مدیریتی و شفافیت شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی به معرفی سامانه یکپارچه نظارت و ارزیابی عملکرد (سینا) پرداخت و با اشاره به اهداف این سامانه گفت: ارزیابی عملکرد فصلی شرکت‌های تابعه شستا و تحلیل عملکرد مدیران و تحقق ارزیابی جامعه آنان براساس کارنامه‌های فصلی از اهداف این سامانه به شمار می‌رود.

 مدیرعامل شستا در ادامه به معرفی سامانه ثبت و ضبط املاک با اهداف شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات و مستندات جامع املاک شرکت‌های تابعه پرداخت و تصریح کرد: از اهداف دیگر این سامانه می‌توان به گردش کار و تایید مستندات بارگذاری شده در سیستم و شناسایی املاک مازاد غیرمولد شرکت‌های تابعه اشاره کرد. از ویژگی‌های این سامانه همچنین می‌توان به امکان ثبت مشخصات (عرصه، اعیان، وضعیت ملک و...) و مدارک مربوط به املاک و همچنین ثبت اطلاعات مربوط به کارشناسان رسمی و قیمت کارشناسی املاک و ثبت اطلاعات اشاره کرد.

همچنین در این نشست محمد رضوانی فر با معرفی سامانه جامع امور حقوقی و قراردادها (دادرس) اهداف این سامانه را بیان کرد. جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی کل دیتاهای مربوط به دعاوی داخلی و بین‌المللی و داوری له و علیه شرکت‌های زیرمجموعه به همراه تمامی مستندات پرونده‌ها و مسیر دادرسی و همچنین جمع‌آوری اطلاعاتی تمامی قراردادهای شرکت‌های گروه شستا به همراه تمامی مستندات و تصاویر آنها، ایجاد شفافیت در واحدهای حقوقی ازجمله اهدافی است که برای این سامانه پیش‌بینی‌شده است.

 

 رضوانی‌فر در ادامه با معرفی سامانه خرید شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو) به اهداف و ویژگی‌های این سامانه اشاره کرد. وی در معرفی اهداف این سامانه گفت: جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی اطلاعات خرید شرکت‌های زیرمجموعه، مقایسه قیمت اقلام مشابه در شرکت‌های مختلف و اطمینان از خرید باقیمت مناسب، افزایش منابع تامین مواد اولیه برای افزایش قدرت چانه‌زنی، تجمیع مقادیر مواد موردنیاز بااهمیت و برگزاری مناقصه خرید توسط هلدینگ و همچنین ایجاد شفافیت در واحدهای بازرگانی شرکت ازجمله اهداف این سامانه است.  وی با اشاره به ویژگی‌های این سامانه افزود: مشاهده آنلاین خرید شرکت‌های مجموعه، وجود تمام اطلاعات مقایسه‌ای خرید و امکان گزارش‌گیری و یکسان‌سازی شرایط خرید اقلام مختلف از ویژگی‌های این سامانه است.  مدیرعامل «شستا» همچنین در این نشست با معرفی سامانه فروشگاه اینترنتی شرکت توزیع دارو پخش با اشاره به اهداف این سامانه اظهار کرد: ازجمله اهداف این سامانه می‌توان به شفافیت و اطمینان از دسترس بودن دارو و تجهیزات حیاتی، توسعه خدمات به داروخانه بر بستر فناوری در چهار بازار جدید، افزایش ۴۰۰ درصدی سهم فروش آنلاین دارو به داروخانه و افزایش سهم بازار دارو اشاره کرد.  وی با اشاره به ویژگی‌های این سامانه گفت: این سامانه اولین و تنها فروشگاه اینترنتی صنعت پخش دارویی کشور است. همچنین کامل‌ترین سبد داروخانه‌ای کشور، ارسال سریع برای دسترسی در لحظه به کالا و تجهیزات حیاتی و همچنین امکان مشاهده کالا، قیمت، تخفیفات، شرایط فروش و اطمینان از موجودی در هر ساعت از شبانه‌روز و امکان صدور فاکتور و نحوه انتخاب روش‌های پرداخت از ویژگی‌های این سامانه است.