این در حالی است که بر اساس مجامع برگزارشده شرکت‌های کارگزاری بیمه دامون و سرمایه‌گذاری نواندیشان با خروج از زیان، سود قابل‌توجهی برای مجموعه ایجاد کرده‌اند. در این راستا شرکت سرمایه‌گذاری نواندیشان به‌عنوان ‌نهاد مالی در حال طی کردن مراحل برای ایجاد آمادگی جهت پذیرش در بورس است که امید است در سال‌جاری در بازار سرمایه عرضه شود. شرکت تامین سرمایه تمدن در سه‌ماه اول در بورس پذیرش‌شده و آماده عرضه اولیه سهام در بازار سرمایه است. کارگزاری ارگ هومن هم در سه‌ماه اول سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۵۰ درصد سود کل سال ۹۸ را پوشش داده است. مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری آتیه‌اندیشان مس با بیان اینکه منابع موجود در شرکت هلدینگ آتیه‌اندیشان مس متعلق به کارکنان و بازنشستگان مس است و به‌عنوان پشتوانه دوران بازنشستگی این افراد در این شرکت متمرکزشده، گفت: این منابع با ملاحظه دو فرض اساسی مورد مدیریت واقع‌شده است. اول اینکه سرمایه‌گذاری‌ها به نحوی باشند که دارای نقد شوندگی بسیار بالایی باشند و سود تقسیمی مناسبی برای شرکت ایجاد کنند که این امر در دوران پرداخت مستمری بازنشستگان بسیار بااهمیت خواهد بود؛ بنابراین سرمایه‌گذاری‌های شرکت در سهام شرکت‌هایی که در عین دارا بودن بازده سرمایه‌ای مناسب دارای نقد شوندگی مناسبی هستند و سهام شرکت‌هایی که سود نقدی مناسبی در مجامع تقسیم می‌کنند موردتوجه جدی‌تر است. شیرمحمدپور در تشریح فرض دوم مدیریت منابع مالی هلدینگ آتیه‌اندیشان افزود: فرض دومی که در مدیریت دارایی‌ها موردتوجه است مدیریت ریسک دارایی‌ها است که با ایجاد تنوع کافی در پرتفو به‌منظور پرهیز از ریسک نوسانات غیرعادی قیمت و ریسک‌های غیرسیستماتیک صورت گرفته است. وی بابیان اینکه این دو عامل در کنار هم شرایطی را فراهم کرده که بازده بالای دارایی‌های شرکت منجر به ایجاد سود سرمایه‌ای و درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های بالایی برای شرکت شود، گفت: همین امر در نهایت به بهبود فراوانی در اکچوئری صندوق انجامیده است؛ به‌طوری‌که با رشد قیمت سهام شرکت‌های تابعه صندوق درنتیجه مدیریت سهام در بازار سرمایه و نیز بازده بالای شرکت آتیه‌اندیشان مس کسری اکچوئری صندوق در ابتدای سال ۹۸ درحال‌حاضر تبدیل به بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان مثبت شده است.

شیرمحمدپور در ادامه افزود: یکی دیگر از موارد موردتوجه ما تکمیل زنجیره ارزش و ارائه خدمات مالی کامل در مجموعه توسط هلدینگ آتیه‌اندیشان و ایجاد اتحاد رویه در اتخاذ تصمیمات در بازار سرمایه بوده است که در این بخش نیز هلدینگ آتیه‌اندیشان مس به‌عنوان بازوی اجرایی مجموعه در بازار سرمایه این نقش را به عهده داشته است و با حمایت‌های مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران منجر به نتایج بسیار مثبتی شده است.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری آتیه‌اندیشان مس بابیان اینکه سیاست‌گذاری صورت گرفته در مجموعه استفاده از رویکرد علمی و تحلیلی در بهینه‌سازی سبد دارایی‌های مجموعه است، گفت: این سیاست را به شکلی دنبال کردیم که در عین بهره‌گیری از فرصت‌های بازار و افزایش دارایی‌های ذی‌نفعان صندوق از طریق تمرکز فعالیت‌ها در شرکت‌های تخصصی و با پرهیز از موازی‌کاری منجر به نتایج مناسبی در مجموعه شده است. وی بهینه‌سازی سرمایه‌گذاری‌های هلدینگ با تاکید بر تشکیل پرتفوی مبتنی بر تحلیل‌های اقتصادی و سودآور و نیز حمایت و مدیریت سهام شرکت‌های استراتژیک در مجموعه را اولین محور برنامه‌های سال ۹۹ عنوان کرد و گفت: این برنامه با تکیه‌بر رویکرد علمی و با بهره‌گیری از فرصت‌های بازار سرمایه دنبال می‌شود. مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری آتیه‌اندیشان مس ادامه داد: توسعه بازار شرکت‌های تابعه از دیگر برنامه‌های شرکت است که از طریق حمایت از شرکت‌های زیرمجموعه در توسعه کسب‌وکار، سرمایه‌گذاری در بازار اولیه و شرکت‌های دانش‌بنیان با رویکرد پشتیبانی از شرکت‌های زیرمجموعه جهت کسب سود و همچنین حرکت به سمت ارائه خدمات و ابزارهای مالی به بازارهایی غیر از مجموعه ملی مس دنبال می‌شود. شیرمحمدپور با بیان اینکه محور سوم برنامه‌های این هلدینگ در سال ۱۳۹۹ تثبیت خدمات و ابزارهای مالی است،‌ ادامه داد:‌ در این بخش تاکید عمده بر کسب سهم حداکثری از بازار خدمات و ابزارهای مالی موردنیاز شرکت ملی صنایع مس ایران و همچنین برند‌سازی با تاکید بر ارائه تحلیل‌های معتبر سرمایه‌گذاری به‌صورت دوره‌ای و جذاب برای بازار سرمایه‌ است که در سال‌جاری اقدامات شرکت براساس این برنامه‌ها تدوین شده است.