مجید دهبیدی‌پور، رئیس پارک علم و فناوری شریف از عرضه واحدهای بیشتر برج فناوری طرشت واقع در ناحیه نوآوری شریف در شهریور خبر داد و گفت: ساخت پروژه برج فناوری طرشت از ۵/ ۳ سال پیش آغاز شده است. این برج در ۲۵ هزار مترمربع با زیربنای ۱۵ هزار مترمربع و ساخت ۱۲۰واحد مجزا برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها و دیگر بازیگران فعال اکوسیستم نوآوری کشور احداث شده است.

دهبیدی‌پور در مورد تامین مالی صندوق نوآوری و شکوفایی برای خرید واحدهای برج مذکور به عنوان دفترکار شرکت‌های دانش‌بنیان توضیح داد و گفت: از اسفند سال گذشته که اکثر نهادهای کشور به‌خصوص نهادهای فناوری درگیر شیوع ویروس کرونا در کشور بودند صندوق نوآوری و شکوفایی با چابکی و سرعت، مدل هوشمند اعطای تسهیلات خرید محل کار برای شرکت‌های دانش‌بنیان در برج فناوری طرشت را طراحی کرد. در این گام 13 شرکت دانش بنیان حدود 19 میلیارد‌تومان از خط اعتباری ویژه صندوق نوآوری و شکوفایی که به صندوق‌های پژوهش و فناوری برای خرید دفتر کار اختصاص داده بود استفاده کردند. رئیس پارک علم و فناوری شریف در مورد شرایط تسهیلات اعطایی تامین محل کار شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: شرایط دریافت تسهیلات به این شکل است که شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری به عنوان عاملان صندوق نوآوری و شکوفایی می‌توانند تا 70درصد از مبلغ خرید دفتر کار را تا سقف 2 میلیارد تومان از طریق این تسهیلات تامین کنند. فاز دوم واگذاری محل کار با تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی شهریور خواهد بود. دهبیدی‌پور در مورد تاثیر اعطای تسهیلات دفتر کار در اکوسیستم نوآوری کشور گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی منابع مالی محدودی در اختیار دارند که بیشتر این منابع را نیز صرف تحقیق و توسعه می‌کنند و امکان خرید دفتر کار را ندارند، اما تسهیلات تامین محل کار که از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه می‌شود به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌کند تا فضای کاری خود را تامین کنند. 

گفتنی است تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی برای خرید محل کار به شرکت‌های دانش‌بنیان شامل اعطای حداکثر 70درصد ارزش کارشناسی رسمی محل کار مورد نظر با نرخ 12درصد و دوره بازپرداخت 48 ماهه بدون تنفس در مجتمع‌های فناوری واقع در نواحی نوآوری است. سقف این تسهیلات در شهر تهران 20 میلیاردریال، کلان‌شهرها 15 میلیارد ریال و سایر شهرها 10 میلیارد ریال است که پرداخت آن از طریق خط اعتباری ویژه استقرار مربوط به صندوق‌های پژوهش و فناوری انجام خواهد شد.