به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد» به نقل از وب‌سایت دیزاین بوم، با تمرکز بر استفاده از بسته‌بندی‌های پلاستیکی، نیوآ، بزرگ‌ترین برند جهانی بایرسدورف به‌تازگی نخستین ایستگاه دوش شارژ محصولات خود را راه‌اندازی کرده است. این نمونه اولیه که قرار است در برخی از فروشگاه‌های خاص در شهر هامبورگ راه‌اندازی شود، این ایده را مورد بررسی عملی قرار می‌دهد که مشتریان تا چه میزان نسبت به استفاده از محفظه‌ها و بطری‌های چند بار مصرف تمایل دارند. این دستگاه توسط تیم‌های مشترک از بخش تحقیقات و توسعه شرکت بایرسدورف آلمان طراحی و ساخته ‌شده است. 

کارولینا زیا، رئیس بخش توسعه فرمول‌های بایرسدورف در این ‌باره می‌گوید: «در ابتدا ما باید تجربه مشتریان و خریداران را درک و تعریف کنیم تا بتوانیم به یک راهکار جامع دست‌ یابیم.» اگرچه ایده شارژ محصولات یک ایده جدید نیست، اما صنعت آرایشی بهداشتی هنوز نتوانسته است از این فناوری به‌طور گسترده استفاده کند. او می‌افزاید: «ما باید بهترین سناریوی ممکن را برای مشتریان و تداوم عملکرد خود طراحی کنیم. تمامی فرمول‌های محصولات ما برای این روش مناسب نیستند. در واقع فرمول موادی که قرار است در این روش عرضه شوند باید بتوانند بار اضافی شارژ مجدد را تحمل کنند و ما باید به‌دقت محصولات خود را پس از انجام آزمایش‌های گسترده انتخاب کنیم. همچنین باید در این روش بتوانیم تمامی پروتکل‌های بهداشتی را نیز رعایت کنیم.»

مسوول طراحی ایده بایرسدورف نیز درباره تولید دستگاه شارژ می‌گوید: «ما به‌طور موفقیت‌آمیزی ایده‌ای مناسب را با توجه به نیازهای داخلی فروشگاه‌ها طراحی کرده‌ایم. انگیزه اصلی ما آن بود که تا حد ممکن تجربه استفاده از این دستگاه برای مشتریان و خریداران ساده و لذت‌بخش باشد. از این‌ رو برای نمونه تصمیم گرفتیم از چراغ‌های ال‌ای‌دی به‌عنوان یک راهنمای بصری برای مشتریان استفاده کنیم. با این روش هر زمان که بطری یک مشتری به‌طور کامل پرشده باشد، این چراغ ال‌ای‌دی تکمیل روند شارژ را تائید خواهد کرد.»

وی ادامه داد: «مشتری می‌تواند با قرار دادن بخش کد 

کیو آر یکی از بسته‌های محصول خود در برابر اسکنر دستگاه، شارژ مجدد این محصول را دریافت کند. او همچنین می‌تواند یک فرمول جدید را برای این نوع از محصول انتخاب کند.»