به موجب این قانون، واردات تمامی محصولات که بخشی یا همه آن توسط کار اجباری شامل کارگران زندانی یا کودکان کار تولید می‌شوند، به خاک ایالات‌متحده ممنوع است.

این آژانس فدرال اعلام کرد پس از دریافت اطلاعات لازم و معتبر، یک محموله کشتی حامل گیاه استویا که از آن برای تولید شیرین‌کننده موادغذایی استفاده می‌شود را در مه 2016 توقیف کرده است. البته این اداره اعلام نکرد که این محصول در چه منطقه‌ای از چین تولیدشده است.

اداره گمرک آمریکا گفت که تحقیقات متعاقب توقیف این محموله شواهد کافی را در مورد تولید حداقل 20 محموله از پودرهای استویا و مشتقات آن‌که توسط کار اجباری در چین تولید شده‌اند، فراهم کرده است.

برندا اسمیت، کمیسر اجرایی اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا دراین‌باره تصریح کرد در راستای مسوولیت‌های قانونی خود، شرکت‌هایی را که از این روش برای تولید محصولات وارداتی به آمریکا استفاده می‌کنند ، مسوول خواهد دانست.

شرکت چینی پیور سیرکل که مالک این محموله‌های کشف‌ شده است، به تماس رویترز برای اظهارنظر در این‌باره پاسخ نداد، اما این شرکت غذایی در سال 2016 ضمن رد ادعاهای اداره گمرک آمریکا تاکید کرده بود که در آیین‌نامه خود دارای مقرراتی است که استفاده از کارگران اجباری را منع می‌کند.

این اداره فدرال در سال گذشته تلاش‌های خود برای اقدام علیه محموله‌های وارداتی را که مشکوک به استفاده از کارگران اجباری در تولید آنها هستند ، دوچندان کرده است و از سپتامبر 2019 تاکنون، یازده محموله را توقیف کرده است. این نهاد همچنین در ماه ژوئن، یک محموله 800 هزار دلاری از اکستنشن مو و را از مبدا چین توقیف کرده است. بنابر قوانین آمریکا، شرکتی که محموله آن به موجب این قانون توقیف می‌شود می‌تواند محموله خود را پس بگیرد و تصمیم بگیرد تا آن را به کشور دیگری صادر کند یا اینکه می‌تواند با ارائه دادن مدارک و شواهد لازم، محموله خود را رفع توقیف کند.