به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد»، در یادداشتی که دیو کالهون، مدیرعامل شرکت بوئینگ برای کارمندان نوشته و نسخه‌ای از آن به رؤیت رویترز رسیده است اعلام کرد که پیشنهاد بازخرید برای کارمندان بخش‌های هواپیماهای تجاری، مشاغل خدماتی و همچنین عملیاتی مطرح‌شده است.

کالهون در این یادداشت اظهار کرده است: «متاسفانه تعدیل نیرو اقدامی سخت، اما ضروری برای همسویی با واقعیت جدیدی است که با آن روبه‌رو هستیم و باید با حفظ نقدینگی، موقعیت خود را برای بهتر شدن اوضاع و رشد مجدد بعد از رکود حفظ کنیم.» وی در ادامه افزوده است: «ما پیش‌بینی می‌کنیم طی سه سال آینده شاهد یک بازار به‌مراتب کوچک‌تر باشیم.»

بحران سلامت که باعث شده است تا سازندگان هواپیما، خطوط هوایی و تامین‌کنندگان مرتبط با این صنعت با چالش مواجه شوند، به دیگر مسائل شرکت بوئینگ ازجمله دو سانحه هوایی که زمین‌گیر شدن یک‌ساله هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس این شرکت را به دنبال داشت و توقف تولید افزوده‌شده است. بوئینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت در حال حاضر از کلیه کارمندان واجد شرایط علاقه‌مند به بسته بازخرید داوطلبانه درخواست می‌کند که خودشان جهت استفاده از این بسته، درخواست بازخرید شدن بدهند و هنوز افراد مشخصی را تعیین نکرده است.

کالهون گفت تداوم تعدیل کارکنان به سطحی بالاتر از ۱۰ درصد پیش‌بینی اولیه، در پاسخ به بازخوردهای به‌دست‌آمده از کارکنان است.

این شرکت هواپیماسازی در ماه آوریل اعلام کرده بود که از ۱۶۰ هزار نفر نیروی کاری خود، حدود ۱۰ درصد را کاهش خواهد داد و قرار بود تا پایان سال‌جاری، بسیاری از آنها از بخش هواپیماهای تجاری تعدیل شوند.