معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در رویداد جذب سرمایه در حوزه سلامت دیجیتال از فعالیت ۱۵۰ استارت‌آپ در این حوزه خبر داد و گفت: حوزه سلامت یکی از ماموریت‌های مهم حاکمیت است که دولت باید به مردم خدمات‌رسانی کند. تکنولوژی‌های بسیاری روانه حوزه سلامت شده است و بازار بزرگی نیز در زمینه‌های مختلفی، چون گردشگری سلامت، توریسم سلامت و صادرات خدمات سلامت و کالا‌های بهداشتی وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر سیاوش ملکی‌فر ادامه داد: خدمات فناورانه زیادی در این حوزه فراهم شده است و به لحاظ دانش فنی هیچ مشکلی در ایران وجود ندارد و پژوهشگران می‌توانند سرمایه موردنیاز خود را حتی از خارج از کشور تامین کنند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه سلامت دیجیتال در وزارت بهداشت گفت: امیدواریم هرچه زودتر این کارگروه اجرایی شود و فعالان اکوسیستم نوآوری در این حوزه فعالیت و سرمایه‌گذاری کنند. معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان با اشاره به اینکه این دومین رویداد جذب سرمایه در حوزه سلامت است و آخرین آن هم نخواهد بود، یادآور شد: استارت‌آپ‌های حاضر در این رویداد 4/ 9 میلیارد تومان سرمایه نیاز دارند. در ادامه این رویداد نیز دکتر حسین وطن‌پور، رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی را برطرف کننده مشکلات اکوسیستم سلامت عنوان کرد و گفت: صندوق نوآوری اقدامات خوبی در حوزه سلامت انجام داده و مشکلات اکوسیستم را برطرف کرده است. در حال حاضر صندوق نوآوری و خدمات آن یک فرصت طلایی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است که فناوران می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: در حوزه سلامت به لحاظ تعداد فناور، نسبت به نهاد‌های دیگر اجرایی، تفاوت‌های آماری قابل توجهی از نظر تعداد شرکت‌های دانش بنیان داریم؛ به طوری که ۱۱۰ شرکت دانش بنیان صادراتی در حوزه سلامت شناسایی شده‌اند که برخی تمامی تولید خود را به کشور‌های دیگر عرضه می‌کنند.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت در پایان به دغدغه‌مندی دانشگاهیان و فناوران در کنترل شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: سلامت دیجیتال در کنترل شیوع ویروس کرونا نیز کاربرد بالا داشت. در این دوره حضور سرمایه‌گذاران در کنار شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند موجب افزایش بقا و عمر این شرکت‌ها شود.