ترمیم خطوط لوله دریایی  با تجهیزات ایرانی

به گفته مدیر عامل این شرکت فناور، این تجهیزات شامل دستگاه‌های فلزی هستند که در دو نوع اتصال یک تکه و دو تکه تولید می‌شوند و با حلقه زدن به دور لوله در محل آسیب در همان جا باقی مانده و باعث رفع نشتی و خرابی می‌شوند. اگر لوله‌ها از هم جداشده باشند از تجهیزات یک تکه و اگر دچار نشتی و آسیب شده باشند از تجهیزات دو تکه استفاده می‌شود.

محمد توده فلاح افزود: تنها چند شرکت محدود در جهان این تجهیزات را تولید می‌کنند که با شروع تحریم‌ها از فروش آن به کشورمان خودداری کردند و با توجه به این فرصت، یک تیم برجسته از مهندسان و محققان در شرکت لیستی از مزایا و معایب تجهیزات مشابه خارجی تهیه کرده و با حذف معایب آن، یک محصول با کیفیت ایرانی تولید شد و ما مدعی هستیم که کیفیت این محصول از بسیاری از نمونه‌های مشابه خارجی بهتر است.

وی با اشاره به قیمت پایین‌تر این فناوری گفت: این تجهیزات در نمونه ۳۲ اینچ به قیمت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد، در حالی که نمونه مشابه خارجی ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. شرکت‌های داخلی نفت و گاز مشتری این محصول هستند و خوشبختانه از کیفیت این محصول دانش‌بنیان رضایت کامل دارند و تاکنون توانسته‌ایم علاوه بر تامین نیاز داخلی به کشور‌های جنوب شرق آسیا، مانند مالزی، اندونزی و هندوستان صادرات داشته باشیم.

فلاح خاطرنشان کرد: این محصول از نظر استراتژیک بسیار حائز اهمیت است، به عنوان مثال اگر یکی از لوله‌های پارس جنوبی دچار آسیب شود، نشتی آن می‌تواند روزانه ۵ میلیون یورو خسارت به همراه داشته باشد و با توجه به امتناع شرکت‌های خارجی از فروش این محصول، تولید این تجهیزات در داخل کشور بسیار حیاتی بود.