مدیرعامل زاگرس پوش (شرکت تولید پوشاک) نیز با بیان اینکه تاکنون مناطق آزاد نتوانسته‌اند در نقش کاربردی خود به‌عنوان مبادی صادرات تولیدات ایرانی از جمله پوشاک عمل کنند می‌گوید: روند کنونی مناطق آزاد نیازمند تغییر است و  باید به سمتی برویم که مناطق آزاد در راستای هدف اصلی خود که تقویت صادرات است، گام بردارند نه اینکه مجرایی برای واردات راحت‌تر محصولات خارجی باشند.

رحیم چگنی با انتقاد از اینکه منافع بازار بیشتر به سمت واردات اجناس از مسیر مناطق آزاد گرایش یافته، تصریح می‌کند: اگر مناطق آزاد با این رویه پیش بروند در واقع به‌جای صادرات تولیدات ایرانی به واردات محصولات خارجی کمک کرده‌اند. برای نمونه در حوزه پوشاک عده‌ای با به‌کارگیری دو دستگاه چرخ‌‌خیاطی تظاهر به تولید می‌کنند درحالی‌که مشغول واردات پوشاک و تغییر مارک آنها هستند.

وی با بیان اینکه چنین فعالیت‌هایی در پوشش مناطق آزاد به تولیدکنندگان پوشاک کشور آسیب می‌زند و آنها را برای تولید و صادرات ضعیف می‌کند می‌گوید: تولیدکنندگان حداقل در صنف پوشاک نتوانسته‌اند آنگونه که باید از مناطق آزاد برای تولید و صادرات سود و بهره ببرند.

 در مناطق آزاد باید مواد اولیه ارزان به دست تولیدکنندگان برسد

مدیرعامل زاگرس پوش با بیان اینکه باید مواد اولیه موردنیاز بخش تولید از مجرای مناطق آزاد وارد کشور شود، توضیح می‌دهد: هدف این است که در مناطق آزاد مواد اولیه ارزان به دست تولیدکنندگان برسد تا بتوانند محصولات خود را با هزینه کمتری تولید و با قیمتی مناسب و قابل رقابت صادر کنند، اما این امر تاکنون محقق نشده است.

وی تصریح می‌کند:‌ باید در مناطق آزاد نگاه تولید محور داشته باشیم و به‌تقویت نقش و هدف مناطق آزاد در کمک به رونق تولید و در نهایت رونق اقتصادی کشور بپردازیم.

 ۹۹ سال دشوار برای صنعت پوشاک ایران

مدیرعامل زاگرس پوش درعین‌حال به تشریح آینده صنعت پوشاک ایران می‌پردازد و می‌گوید:‌ امسال سال بسیار دشواری برای صنعت پوشاک کشور است، اما اگر دولت کمک کند و واحدهای تولیدی بتوانند محصولات خود را صادر کنند، اوضاع بهتر می‌شود.

چگنی در تکمیل توضیح خود با بیان اینکه اگر همچنان صنعت پوشاک کشور در اولویت پنجم باشد، کار بسیار دشوار خواهد شد، اضافه می‌کند: اکنون بازار ما به‌دلیل افزایش نرخ دلار و به‌تبع آن افزایش قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید مردم، یک پنجم شده و پوشاک درحال دور شدن از اولویت سبد کالایی خانواده‌هاست.

چگنی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به سیاست‌های تبلیغاتی خود برای گرایش مشتریان به خرید اینترنتی می‌پردازد و می‌گوید: به‌تازگی جشنواره تخفیف ۱۰+۴۰ تا اول محرم داشتیم و اکنون نیز ۲۰درصد تخفیف برای خریدهای اینترنتی در نظر گرفته‌ایم.

وی هدف از اعمال تخفیف روی خریدهای اینترنتی را در راستای مسوولیت اجتماعی زاگرس‌پوش برای سلامت مردم بیان می‌کند و ادامه می‌دهد: در زاگرس‌پوش نه‌تنها به‌دنبال این هستیم که مردم در شرایط بحرانی کنونی ناشی از شیوع بیماری کرونا کمتر از منازل خود خارج شوند، بلکه قصد داریم در آینده خرید اینترنتی را فرهنگ‌سازی کنیم.

چگنی با بیان اینکه در خریدهای اینترنتی امکان تحویل رایگان به مقصد مشتریان را فراهم کرده‌اند، اظهار می‌کند: از محصولات مرجوعی نیز پشتیبانی خواهیم کرد که البته باتوجه ‌به راهکارها و سیاست‌های اتخاذ شده تاکنون محصول مرجوعی نداشته‌ایم.

 تمرکز زاگرس پوش بر رسانه‌های اجتماعی و فروش اینترنتی

همچنین مدیر دیجیتال مارکتینگ زاگرس‌پوش درباره برنامه‌های دیجیتال مارکتینگ این شرکت می‌گوید: زاگرس‌پوش علاوه بر تبلیغات عمومی، بیشتر تمرکز خود را روی کمپین‌های مرتبط با صنعت فشن و مد گذاشته است.

«سرلک» به توضیح چند کمپین مطرح زاگرس پوش در دو سال اخیر می‌پردازد و توضیح می‌دهد: کمپین «کت بابات را نپوش» در راستای تقویت واحد شخصی‌دوزی و VIP  زاگرس پوش بوده است؛ به‌گونه‌ای که در حوزه شخصی‌دوزی مدعی هستیم.

وی با اظهار اینکه مشتریان می‌توانند در سایت جدید زاگرس‌پوش درخواست خود را برای شخصی‌دوزی ثبت کنند، ادامه می‌دهد: به‌این‌ترتیب شخصی‌دوزی و همه مراحل مرتبط با آن را می‌توانند به‌صورت آنلاین و فیزیکی انجام دهند.

مدیر دیجیتال مارکتینگ زاگرس‌پوش با بیان اینکه کمپین بعدی زاگرس‌پوش با عنوان «خوشتیپ ایران کیست» با هدف تقویت صنعت خوشتیپی معرفی شد می‌گوید: این کمپین را از نمایشگاه بین‌المللی سال ۹۷ شروع کردیم که از آن استقبال خوبی شد؛ سال گذشته نیز مرحله دوم آن را برگزار کردیم که متاسفانه به خاطر بیماری کرونا مسکوت مانده و منتظریم تا با عادی شدن شرایط، مرحله فینال آن را اجرا کنیم.

سرلک همچنین با تاکید بر اینکه در زاگرس‌پوش روی رسانه‌های اجتماعی به‌شدت برنامه‌ریزی و کار می‌شود، تصریح می‌کند: درحال به‌روزرسانی سایت زاگرس‌پوش هستیم که تا دو ماه دیگر لانچ خواهد شد.

وی با اشاره به سابقه زاگرس‌پوش به‌عنوان پیشتاز در عرصه فروش اینترنتی پوشاک آقایان، اظهار می‌کند: سال گذشته را در سکوت گذراندیم،‌ اما امسال با قدرت بیشتری حضور یافته‌ایم و خدمات متنوع‌تری را مانند ثبت‌سفارش اینترنتی و تحویل و پرو محصول در منزل را به مشتریان ارائه می‌کنیم.

مدیر دیجیتال مارکتینگ زاگرس‌پوش با بیان اینکه شرایط ناشی از کرونا زاگرس‌پوش را وادار کرده است که مانور بیشتری در فضای آنلاین بدهد می‌گوید: در این راستا فروش تصویری را نیز طراحی کرده‌ایم و اکنون مراحل تکمیل را می‌گذراند؛ به این ‌ترتیب که مشتری می‌تواند از طریق نرم‌افزارها به‌صورت تصویری اقدام به خرید محصول موردنظر خود کند.

سرلک در تکمیل توضیح خود اضافه می‌کند: در دوره تشدید بیماری کرونا و ایام نوروز که فروشگاه‌های زاگرس‌پوش تعطیل بود، فقط فروشندگان در فروشگاه‌ها حضور داشتند تا مشتریان بتوانند با برقراری ارتباط تصویری اقدام به مشاهده و انتخاب پوشاک مدنظر خود کنند.

وی ادامه می‌دهد: پس از اجرای این طرح متوجه چند ایراد در نرم‌افزارهای این طرح شدیم که اکنون درحال ارتقای آن و تقویت فروش تصویری زاگرس‌پوش هستیم.