به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از وب‌سایت پولتیکو، ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: «تایرهای گودیر را خریداری نکنید چراکه آنها استفاده از کلاه‌های تبلیغاتی من برای انتخابات را توسط کارکنان خود ممنوع کرده‌اند. این همان کاری است که دموکرات‌های چپ‌گرا انجام می‌دهند. ما نیز باید این بازی را از همین حالا آغاز کنیم.»

شرکت گودیر نیز در بیانیه‌ای درباره اعمال این ممنوعیت اعلام کرد: «برای شفاف‌سازی در مورد سیاست‌های دیرینه این شرکت، باید تاکید کرد گودیر هرگز تحمل آزار یا تبعیض را در محیط کاری خود ندارد. از این‌ رو برای ایجاد یک فضای کار عاری از این مسائل، ما از همکاران خود خواسته‌ایم در فضای کار خود از ابراز عقاید سیاسی خودداری کنند.»

اما به نظر می‌رسد پاسخ گودیر به‌اندازه کافی برای کاخ سفید قانع‌کننده نبوده است. ترامپ در یک نشست خبری، این شرکت را به سیاسی‌کاری متهم کرده است. ترامپ گفت: «در عوض مواردی در این شرکت دیده می‌شود که دارای ماهیت مارکسیستی هستند و من فکر می‌کنم مشکلاتی در مدیریت گودیر وجود دارد.»

در این ‌بین یک خبرنگار به ترامپ اطلاع داد که لیموزین او دارای تایرهای گودیر است و ترامپ نیز در پاسخ گفت: «ترجیح می‌دهم آنها را با یک برند دیگر عوض کنم. از این ‌پس خیلی از افراد دیگر از تایرهای گودیر خریداری نمی‌کنند و در عوض آنها را از یک رقیب آمریکایی خریداری می‌کنند.»

پس از پیام توییتری رئیس‌جمهور آمریکا،‌ ارزش سهام این شرکت ابتدا ۶ درصد افت کرد، اما به‌تدریج ارزش سهام آن به کاهش ۴/ ۲ درصدی بسنده کرد. گودیر بزرگ‌ترین شرکت تولید تایر در آمریکای شمالی است و ۲۴ درصد از خودروهای نو در آمریکا به تایرهای این شرکت مجهز می‌شوند. جو بایدن هم از این فرصت استفاده کرد و گفت رقیبش برای شغل هزاران نفر در گودیر اهمیتی قائل نیست و از دست رفتن آن را «زیان به خودی» دانست. او توییت ترامپ را یکی دیگر از آن «شکایت‌های کم‌اهمیت سیاسی» توصیف کرد. شیرود براون، سناتور اوهایو «جایی که مقر اصلی گودیر در آن قرار دارد» هم در انتقاد از ترامپ گفت: «اینکه رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده یک شرکت آمریکایی را تحریم کند، تنفرانگیز است؛ جایی که هزاران آمریکایی مشغول به کار هستند.»

ترامپ همچنین خطاب به آن دسته از کارکنانی که احتمالا به دلیل خواست او برای تحریم تایرهای گودیر شغل خود را از دست خواهند داد، گفت این افراد احتمالا به دلیل سیاست‌‌های درست اقتصادی وی می‌توانند در شرکت‌های دیگر مشغول به کار شوند.

کایلی مک انانی، مشاور مطبوعاتی و سخنگوی ستاد تبلیغاتی ترامپ هم گفته است که به همان اندازه شعار «زندگی سیاهان مهم است» شعار پلیس هم که می‌گوید «زندگی آبی‌ها مهم است» اهمیت دارد.

شرکت گودیر واقع در ایالت اوهایو است که به دلیل آنکه به‌طور سنتی جمهوری‌خواه یا دموکرات نیست، یک ایالت مهم برای انتخابات نوامبر محسوب می‌شود. این شرکت هم‌اکنون دارای ۶۳ هزار کارگر و کارمند است.