گره از کار مدیران کسب‌و کار باز می‌شود

شرکت مایکروسافت با همین آگاهی بود که گروهی از نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری را در سال ۲۰۰۳ به بازار ارائه داد. نرم‌افزار‌های مدیریت ارتباط با مشتری که در غلطی مصطلح به CRM، مشهور شده‌اند؛ در ابتدا با هدف حفظ و نگهداری مشتریان پا به بازار رقابت گذاشته بودند. هر چند که این گروه از نرم‌افزارها در سال ۲۰۱۱، درآمدزایی شگفت‌آوری برای تیم مایکروسافت به همراه داشتند، اما این دستاورد برای این شرکت نوآور کافی نبود. در اواخر سال ۲۰۱۶، نسخه جدیدتری به نام داینامیکس ۳۶۵، رونمایی و تقدیم مدیران کسب و کار شد که عبارت «مدیریت ارتباط با مشتری» از نام آن به طور کامل حذف شده بود، چراکه این نرم‌افزار دیگر تنها نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری نبود، بلکه پا را بسیار فراتر گذاشته بود.

پویا احمدی، مدیر عامل شرکت بیت‌اند که با وجود تحریم‌ها توانسته ارتباط مستقیم خود را با مایکروسافت حفظ کند، در این خصوص به «دنیای‌اقتصاد» می‌گوید: داینامیکس ۳۶۵ از شرکت مایکروسافت، قابلیت‌های پویا و منعطفی در دل خود دارد. نرم‌افزاری که مدیران می‌توانند آن را بنا به نیاز خود سفارشی کنند. قابلیت‌های این نرم‌افزار به قدری رشد کرده‌اند که مایکروسافت ۳۶۵، از یک نرم‌افزار ساده به یک پلت‌فرم سازمانی و بستر نرم‌افزاری برای پاسخگویی به هر نیازی از سوی کاربران تبدیل شده است.

 کاهش وابستگی به پیمانکاران با مایکروسافت

یکی از مشکلات صاحبان کسب‌وکار، وابستگی آنها به تیم برنامه نویسان در استفاده از  نرم‌افزار‌های سنتی است. هزینه سنگین و زمان‌بر بودن برنامه‌نویسی برای مدیرانی که معمولا به دنبال بهترین نتیجه در کوتاه‌ترین زمان هستند، همیشه سرسام‌آور بوده است. به همین دلیل است که سازمان‌ها باید خودشان نیازهای نرم‌افزاری خود را حل کنند و از وابستگی به پیمانکاران بکاهند.

مدیرعامل بیت‌اند در ادامه می‌افزاید: پلت‌فرم داینامیکس۳۶۵، می‌تواند همه نیازهای نرم‌افزاری را در بستری یکپارچه پاسخ دهد و سازمان را توانمند ‌کند. نکته کلیدی در خصوص استفاده از این نرم‌افزار این است که برای اینکه قابلیتی را به آن اضافه کنید، نیازی به برنامه‌نویسی ندارید یا نیاز بسیار مختصری به برنامه‌نویسی دارید.

 مهم نیست چه جایگاهی دارید، شما مخاطب این نرم‌افزار هستید!

داینامیکس ۳۶۵، سه گروه وسیع از افراد را در سازمان هدف خود قرار می‌دهد. برای این نرم‌افزار مهم نیست که شما نیروی اجرایی هستید یا مدیر، زیرا سازندگان این نرم‌افزار تلاش کرده‌اند که نیاز همه افراد یک سازمان را ببینند و قابلیت استفاده از آن را برای همگان ایجاد کنند. سرعت، امکان دسترسی آسان و سریع به نرم‌افزار روی هر دستگاهی، امکان دسترسی لحظه‌ای گزارش عملکرد کارمندان برای مدیران، همچنین داشتن امکان کنترل تمام و کمال روی تمام اجزای سازمان و سنجش عملکرد پرسنل از دیگر مزایای استفاده از داینامیکس ۳۶۵ است. مایکروسافت، کارشناسان IT را از قلم نینداخته است. گروه سومی که داینامیکس ۳۶۵ به آنها توجه داشته است، تیم فنی است که از طریق این نرم‌افزار با نگاهی جامع‌تر می‌توانند آن را پشتیبانی کنند.

این پلت‌فرم، امکان ایجاد سریع و ارزان قابلیتی را به نرم‌افزار می‌دهد که همسو با تغییرات سریع بازار و ذائقه مشتری باشد. وقتی شرکتی با خواست و تقاضای بازار تغییر می‌کند به مشتریان خود پاسخگوتر است و می‌تواند مزیت رقابتی خود را همواره حفظ کند.  در داینامیکس ۳۶۵ مهم نیست که قابلیت نرم‌افزار به شکل پیش فرض چیست، زیرا مدیران همیشه می‌توانند هر قابلیتی را مطابق با نیاز روز خود به آن اضافه کنند، متفاوت باشند و خلاقیت به خرج دهند.

 توانمندسازی سازمان‌ها، اولویت اول بیت اَند

وقتی نرم‌افزار جدیدی وارد سازمان می‌شود، آن سازمان در ابتدا نیاز به کمک بیشتری دارد. تیم بیت اَند باور دارد با توانمند کردن و انتقال دانش و تجربه می‌توانیم سازمان‌ها را  از پیمانکاران بی‌نیاز کنیم.

مدیرعامل این شرکت تاکید می‌کند: بیت اَند فروشنده داینامیکس ۳۶۵ نیست، بلکه به دنبال توانمندسازی سازمان‌ها است و امیدوار است بتوانند اهمیت توانمندبودن سازمان‎ها برای رفع نیاز‌های درون سازمانی را جا بیندازند. هرچند که بیت‌اندی‌ها همیشه کنار شرکت‌ها می‌مانند، اما تلاش می‌کنند که به مشتریان خود، آموزش دهند تا آنها بتوانند خود مشکلات نرم‌افزاریشان را حل کنند.

 بیت اَند در کنار سازمان‌ها، شرکت‌ها کوچک و استارت‌آپ‌ها

یکی از چالش‌های بزرگ سازمان‌ها، استفاده از نرم‌افزار‌های متعدد برای کار‌های مختلف است که آنها را از انسجام دور می‌کند. مدیرعامل بیت اَند نقطه قوت فعالیت این شرکت را تاکنون، ایجاد یکپارچگی در اجزای مختلف سازمان‌ها و ایجاد یک بستر واحد نرم‌افزاری برای آنها می‌داند. همچنین زیاد شدن هزینه‌ها و افزایش قیمت فراهم کردن زیرساخت‌ مناسب برای سازمان، منجر به تمایل مدیران به بهره‌جویی از خدمات ابری شده است. بیت اَند به همین خاطر از  سال ۹۷ تا امروز خدمات ابری داینامیکس ۳۶۵ را با هزینه کم برای سازمان‌ها فراهم کرده است. ویژگی شرکت‌های کوچک و متوسط این است که به دلیل هزینه‌های بسیار و ضعف زیرساخت فنی  نمی‌توانند از نرم‌افزار‌‎های متعدد استفاده کنند. پس ترجیح می‌دهند بتوانند در بستری واحد، همه نیازهای خود را برطرف کنند.

این متخصص نرم‌افزار داینامیکس ۳۶۵ به خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» می‌گوید: این شرکت ابزارهای پیش‌فرض شرکت مایکروسافت را با نیاز روز بازار ترکیب کرده و قابلیت‌های نوینی به داینامیکس ۳۶۵ اضافه کرده است. از جمله قابلیت حضور و غیاب، چت آنلاین، ابزار ایمیل مارکتینگ، ارتباط با اتوماسیون اداری، لیست محصولات، روبات تلگرام و... همچنین استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های کوچک با نرخ تغییر بالا، می‌توانند از این بستر نرم‌افزاری برای سرعت گرفتن کارهای خود و همچنین ارتباط نزدیک با مشتری و پاسخگویی بهتر با ویژگی‌های دلخواه خودشان در برابر رقبا بهره‌مند شوند.