چالش‌های فرآیند استخدام برای سازمان‌های متوسط و بزرگ، بسیار محسوس‌تر است؛ به طوری که بر اساس آمارها، ۹۸ درصد از ۵۰۰ شرکت برتر دنیا برای مدیریت فرآیندهای استخدام از نرم‌افزارهای اتوماسیون خاصی  استفاده می‌کنند، درحالی که جای خالی چنین امکانی در سرویس‌های استخدامی ‌ایرانی حس می‌شود. در پی چنین نیازی بود که استارت‌آپ مجموعه‌ای به نام «کمپ استخدام»، نرم‌افزار اتوماسیون استخدام ATS)Applicant Tracking System) را پیاده‌سازی کرد. میلاد صابری، موسس و مدیرعامل شرکت «کمپ استخدام» در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» می‌گوید: زمانی برای وجود چنین نرم‌افزاری احساس نیاز کردیم که در یکی از جلسات در مصاحبه‌ای که به همراه همکاران واحد منابع انسانی شرکت داشتیم، متوجه شدیم دو مرتبه از جانب همکاران با یکی از مصاحبه‌شوندگان تماس گرفته شده و چنین حرکتی چندان حرفه‌ای نبود. در نتیجه ایده پیاده‌سازی نرم‌افزار مدیریت استخدام به ذهنمان رسید که به وسیله آن بتوانیم تمام مراحل فرآیند استخدام را از ابتدایی‌ترین گام‌ها تا انتها، نظام‌مند و مدیریت کنیم. بعدها با وام گرفتن برخی ویژگی‌های بارز اتوماسیون‌های معروف استخدام دنیا مانند Recruitee، Workable و Breezy امکانات بیشتری به این سیستم اضافه کردیم. صابری می‌افزاید: «کمپ استخدام»در واقع محصولی نرم‌افزاری تحت وب است که به عنوان یک ابزار اتوماسیون استخدامی ‌عمل می‌کند و به شرکت‌ها کمک می‌کند عملیات جذب و استخدام را نظارت و مدیریت کنند. تا پیش از اجرای چنین سیستمی، شرکت‌های ایرانی یا ناچار به وارد کردن داده‌ها در اکسل و هماهنگی‌های مداوم با همکاران بودند یا به صورت معدود از نرم‌افزارهای خارجی استفاده می‌کردند که به دلیل تحریم با محدودیت مواجه بود.  این محصول از سال ۹۷ و در ابتدا با نامی ‌دیگر به بازار ارائه شد و از ابتدای سال ۹۹ با نام کمپ استخدام یا‌ هایر کمپ به فعالیت خود ادامه داد.

ارائه سرویس‌های ابری یکی از ترندهای دنیای تکنولوژی امروز است؛ یکی از مزیت‌های این سرویس نرم‌افزاری برای مدیریت فرآیند استخدام، ارائه آن با زیرساخت کلاد و به روش SaaS است. در واقع سازمان‌ها با توجه به میزان استفاده و نیازمندی خود از اشتراک سالانه این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

با استفاده از این روش، نیازی به خرید زیرساخت سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری خاصی نیست و تمامی ‌داده‌ها در سرورهای مرکزی خاصی نگهداری می‌شوند. کاربران می‌توانند از طریق مرورگر هر سیستمی ‌اعم از موبایل، لپ‌تاپ در خانه یا محل کار به اطلاعات و خدمات این سرویس دسترسی داشته باشند و در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون صرف هزینه اضافی، از جدیدترین تغییرات در سرویس و به‌روزرسانی‌ها آگاه شوند.

در نرم‌افزار «کمپ استخدام»، پلت‌فرم‌های استخدامی‌ مجموعه‌های مختلف به این سیستم متصل می‌شوند و پس از ورود کارجویان متقاضیان شغلی به فرآیند استخدام، تمامی‌مراحل تا تعیین تکلیف نهایی وضعیت متقاضی و گزارش‌گیری و تحلیل‌های لازم انجام می‌شوند. این امکانات علاوه بر انسجام در فرآیند استخدام شرکت و تقویت برند کارفرمایی شرکت‌ها، به تحلیل بهتر داده‌های استخدامی‌شرکت توسط تیم‌های منابع انسانی کمک می‌کند. داده‌هایی از جمله مدت زمان استخدام نیروی مورد‌نظر برای هر جایگاه شغلی، ویژگی‌ها شاخص متقاضیان هر شغل و بهینه‌ترین پلت‌فرم‌ها برای درج آگهی‌های استخدامی‌ از جمله مواردی هستند که می‌توانند به تیم‌های منابع انسانی برای تصمیم‌گیری‌های بهتر در آینده کمک کنند.

صابری با اشاره به همکاری مشترک جدید «کمپ استخدام» در نهایت می‌گوید: با هدف توسعه کسب و کار و سرویس‌ها، با چند سرمایه‌گذار مختلف وارد مذاکره شدیم و در نهایت تصمیم گرفتیم همکاری خود را با مجموعه «ایران تلنت» آغاز کنیم و امیدواریم این شراکت استراتژیک شرایط رشد سریع‌تری را ایجاد کند.