متقاضیانی که قبلا در پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم). شرکت کرده‌اند، می‌توانند در مجموع دو صندوق سرمایه‌گذاری واسطه‌گری مالی یکم و همچنین سرمایه‌گذاری پالایشی یکم تا سقف ۵ میلیون تومان پذیره‌نویسی کنند. مبنای محاسبه تخفیف برای هر فرد حقیقی ایرانی در مجموع صندوق‌های سرمایه‌گذاری موضوع بند (۴) معادل ۵ میلیون تومان است. مبنای محاسبه قیمت برای اعمال تخفیف، قیمت پایانی روز معاملاتی قبل از شروع پذیره‌نویسی، با احتساب ۲۰ درصد تخفیف است. ۵ درصد از مبلغ پذیره‌نویسی به بازار گردانی واحدهای صندوق تخصیص خواهد یافت و جزو دارایی‌های صندوق محاسبه می‌شود. داشتن حساب به ازای هر کدملی الزامی نیست، اما شماره شبای پرداخت‌کننده باید برای عودت وجوه مازاد بر واحدهای تخصیص یافته پس از اتمام پذیره‌نویسی، در اطلاعات متقاضیان درج شود.

در این راستا بانک مسکن در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که در بانک مسکن امکان پذیره‌نویسی برای همه متقاضیان از طریق درگاه‌های غیرحضوری نیز فراهم شده است. از جمله صفحه پذیره‌نویسی پورتال بانک، پیشخوان همراه‌‌ بانک مسکن و پایانه‌های کیوسک.

پذیره‌نویسی در پیشخوان همراه‌بانک مسکن به این نحوه است که کاربران همراه ‌بانک مسکن می‌توانند از طریق بخش پیشخوان و انتخاب گزینه «پذیره‌نویسی ETF» به انجام پذیره‌نویسی  اقدام کنند. متقاضیان از طریق پایانه‌های کیوسک باید پس از ورود کارت  و رمز خود  منوی «پذیره‌نویسی ETF» را انتخاب کنند. پس از طی مراحل فوق در درگاه‌های مختلف،  در این قسمت کد ملی و تاریخ تولد شخصی که خرید سهام برای وی انجام می‌شود، وارد می‌شود. در ادامه  در صورت صحت اطلاعات وارد شده، نام و نام‌‌خانوادگی مربوطه نمایش داده می‌شود. با کنترل نام و نام‌خانوادگی نمایش داده شده، سایر اطلاعات شامل کد ‌پستی، تلفن‌‌همراه و شماره شبا (برای بازگشت و تسویه باقیمانده مبلغ خرید پس از تسهیم بالنسبه واحدهای ETF)  باید وارد شود. پس از تکمیل اطلاعات، دکمه پرداخت فعال می‌شود که با انتخاب آن به صفحه واریز وجه هدایت می‌شوند. شماره شبای وارد شده باید متعلق به واریزکننده وجه باشد. حداقل سهام قابل خرید 100هزار ریال است  و واریز مبالغ تنها در صورتی که ضریبی از 100 هزار ریال باشد، قابل انجام است. در صورت استفاده از درگاه‌های غیرحضوری شامل پیشخوان اینترنتی و پیشخوان همراه ‌بانک، اطلاعات کارت شامل؛ شماره کارت، رمز دوم و سایر اقلام اطلاعاتی موردنیاز برای انجام تراکنش باید وارد شود. با پرداخت موفق، رسید مربوطه به متقاضی نمایش داده می‌شود که لازم است مشتریان نسبت به ذخیره‌سازی  و نگهداری آن اقدام کنند.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز برای سهولت در فرآیند پذیره‌نویسی و حفظ سلامتی هموطنان در مقابل شیوع بیماری کرونا، در کنار امکان مراجعه حضوری به شعب، با ایجاد درگاه‌های پرداخت غیرحضوری شامل پایگاه اینترنتی بانک به نشانی www.qmb.ir، امکان پذیره‌نویسی سهام صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم را بدون نیاز به کدبورسی و تنها با کدملی فراهم کرده است. داشتن حساب نزد بانک و کد معاملاتی (کد بورسی) برای خرید صندوق پالایشی یکم الزامی نیست.

پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صرفا شامل اشخاص حقیقی ایرانی دارای کدملی بوده و اشخاص حقوقی نمی‌توانند در پذیره‌نویسی شرکت کنند. بانک سپه نیز اعلام کرده که مشتریان این بانک می‌توانند از طریق مراجعه به درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک و با ارائه اطلاعات موردنیاز، نسبت به پذیره‌‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم از تاریخ 5 تا 19 شهریور ماه 1399 اقدام کنند.  این بانک به عنوان یکی از بانک‌های عامل پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌‌گذاری صندوق سرمایه‌‌گذاری پالایشی یکم دولتی این امکان را برای مشتریان فراهم کرده است تا از طریق مراجعه به درگاه‌های غیرحضوری و حضوری و با ارائه اطلاعات موردنیاز، نسبت به پذیره‌‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری اقدام کنند. بانک توسعه تعاون نیز یکی دیگر از بانک‌هایی است که نحوه ثبت‌نام را اعلام کرده است. پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF)  با عنوان« پالایشی یکم» با 20 درصد تخفیف از چهارشنبه پنجم شهریورماه به طور همزمان از طریق وب سایت رسمی‌ بانک توسعه تعاون آغاز و تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه نوزدهم شهریور ادامه خواهد داشت. متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه ثبت‌نام و خرید واحد‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سایت بانک توسعه تعاون یا مراجعه به شعب این بانک در سراسر کشور نسبت به خرید واحدهای این صندوق اقدام کنند.