یونیلور اظهار کرد که به جای مواد شیمیایی پتروشیمی، از گیاهان و منابع دریایی مانند جلبک­‌ها و خزه‌ها استفاده خواهد کرد.

پرفروش‌­ترین برندهای مواد تمیزکننده این شرکت عبارتند از: اومو، سیف، سان لایت و دومستوز.

یونیلور در ادامه اضافه کرد: مواد شیمیایی مورد استفاده در محصولات تمیزکننده و شوینده تا ۴۶ درصد حاوی کربن هستند. جایگزین کردن آنها با مواد پایدارتر می­‌تواند رد پای کربن را تا ۲۰ درصد کاهش دهد.

شیوع ویروس کرونا تقاضا برای محصولات تمیزکننده را افزایش داده است. این شرکت انگلیسی-هلندی که صابون داوو و مواد شوینده لباس پرسیل را هم تولید می‌­کند، اعلام کرد که در دوران شیوع همه­‌گیری ویروس کرونا با تقاضای بی‌­سابقه­‌ای برای محصولات تمیزکننده روبه‌رو شده است.

پیتر تر کولوه، رئیس بخش محصولات خانگی شرکت یونیلور، گفت: مردم این روزها خواستار کالاهایی با داوام بیشتر و با قیمت مناسب­تر هستند که همچون کالاهای سنتی قدیم از کارآیی خوبی نیز برخوردار باشند.

وی افزود: «اگر می­‌توانیم یاد بگیریم که چگونه از این روش در ابعاد وسیع استفاده کنیم، باید استخراج کربن از زیر زمین را متوقف کنیم، آن هم در شرایطی که کربن زیادی در محیط زیست ما موجود است.»

یونیلور اعلام کرد که با سرمایه‌گذاری یک میلیارد یورویی برای تامین بودجه تحقیقات بیوتکنولوژی قصد دارد محصولاتی تولید کند که آب کمتری نیاز داشته و قابل تجزیه در طبیعت نیز باشند.

این اعلان، اولین مرحله از اقدامات این شرکت در راستای تحقق شعار «آینده پاک» است که یونیلیور متعهد شده است تا سال ۲۰۳۹ میلادی انتشار آلایندگی در محصولات خود را به صفر برساند.

امسال، گروه بین­‌المللی غیرانتفاعی موسوم به «پروژه افشاسازی کربن»، شرکت یونیلیور را به عنوان یکی از ۷ شرکت برتر در میان ۱۸۲ شرکت بزرگ انتخاب کرد که موفق به دستیابی به رتبه A شده اند. معیار تخصیص این رتبه مدیریت در رابطه با تعییرات اقلیمی، آب و جنگل‌ها بوده است.

شرکت یونیلیور که بیش از ۹۰ سال قدمت دارد، دارای محصولات متنوعی شامل مواد غذایی، آب نبات، غلات صبحانه، نوشیدنی­های انرژی­زا، غذای کودک، نوشابه، بستنی، چای، قهوه، غذای حیوان خانگی، آب مظروف، آب میوه، آدامس، پیتزا منجمد، آزمایش­‌های بارداری، مواد تمیزکننده، محصولات زیبایی و مراقبت شخصی، محصولات بهداشتی، درمانی و دارویی. این شرکت، بزرگ‌ترین تولیدکننده صابون در نیز جهان است و محصولات آن در حدود ۱۹۰ کشور جهان عرضه می‌شود.