به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، بعد از پشت‌سر گذاشتن یک‌فصل پررونق، اکنون مدیرعامل این شرکت می‌گوید درحال بررسی راه‌هایی است تا بتواند استفاده از تجهیزات ورزشی گران‌قیمت پلوتون را برای بخش بزرگ‌تری از افراد میسر کند.

جان فولی، مدیرعامل پلوتون در گفت‌و‌گویی با شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت: «ممکن است ما تصمیم بگیریم که در آینده و برای نیل به این هدف، امکان اجاره تجهیزاتی نظیر تردمیل‌‌ها و دوچرخه‌های ثابت را فراهم کنیم.»

او می‌گوید که در پنج یا 10 سال آتی اگر پلوتون گزینه اجاره را برای تجهیزات ورزشی خود نداشته باشد، باید تعجب کنید. وی گفت: «این موضوع البته چیزی نیست که مثلا از سال آتی اجرا شود اما من مایل هستم که در این جهت حرکت کنم. این اقدامات در راستای ارائه مقرون‌به‌صرفه تجهیزات ما به مشتریان انجام خواهند شد.»

این گزینه می‌تواند موجب استفاده چندماهه مشتریان از این تجهیزات ورزشی نوین شود پیش از آنکه آنها تصمیم به خریداری این تجهیزات بگیرند. پلوتون البته اکنون نیز مهلت 30 روزه رایگان را برای تست تجهیزات خود به مشتریان اعطا می‌کند. این امر اثبات‌شده است که به‌محض استفاده مشتریان از محصولات پلوتون، بسیاری از آنها جذب این تجهیزات می‌شوند. نرخ مرجوع شدن تجهیزات ورزشی پلوتون در فصل اخیر مالی این شرکت حدود 75/ 0 درصد بوده و این شرکت پیش‌بینی کرده است که این میزان برای سال مالی 2021 نیز کمتر از یک درصد باقی بماند.

اوایل هفته جاری، پلوتون خبر از معرفی و عرضه دو محصول جدید داد: یک تردمیل باقیمت ارزان‌تر و دوچرخه ثابت گران‌تری که دارای گزینه صفحه‌نمایش قابل چرخش است. بهای این دوچرخه جدید پلوتون برابر با دو هزار و 495 دلار است و دوچرخه قدیمی‌تر یک هزار و 895 دلار قیمت دارد.

فولی تصریح کرد: «درحالی‌که شرکت ما و کسب‌و‌کار آن در عرصه بین‌المللی در مسیر رشد قرار دارد، فکر می‌کنیم که قیمت تجهیزات نیز اهمیت بالاتری پیدا می‌کند و ما از این موضوع غفلت نمی‌کنیم.»

 ایده شرکت پلوتون بر اساس یک ایده ورزشی شکل گرفت. تمرکز اصلی پلوتون بر تولید دوچرخه‌های منحصربه‌فردی است که امکان تمرین و ورزش در محیط خانه را برای افراد مقدور سازد و سعی دارد مفهوم جدیدی از ورزش را با محصولات خود ارائه کند.