بیمه البرز 70 درصد سود  بین سهامداران تقسیم کرد

 همچنین در این مجمع، عملکرد هیات‌مدیره، ترازنامه و صورت‌های مالی این شرکت در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ از سوی صاحبان سهام حاضر در جلسه تصویب شد وسود خالص این شرکت در سال مالی منتهی به ۲۹اسفندماه سال ۱۳۹۸ معادل یک هزار و ۲۲ میلیارد و ۹۹۳ میلیون ریال اعلام شد که پس از کسر ذخایر و اندوخته‌های لازم، ۲۰۰ ریال به ازای هر سهم بین سهامداران توزیع شد. براساس گزارش هیات‌مدیره، شرکت بیمه البرز در سال گذشته ۳۱هزار و ۳۱۶ میلیارد و ۳۰۳ میلیون ریال حق بیمه تولید کرده و ۱۹هزار و ۱۶۹ میلیارد و ۵۷۹ میلیون ریال خسارت پرداخت کرده است.

براین اساس، سود ناخالص فعالیت‌های بیمه‌ای شرکت بیمه البرز نیز در سال گذشته رشد داشت و از رقم 376 میلیارد و 602 میلیون ریال در سال 1397 به 859 میلیارد و 211 میلیون ریال در سال 1398 رسیده است که از این لحاظ می‌توان شرکت بیمه البرز را جزو موفق‌ترین شرکت‌های حاضر در صنعت بیمه به‌شمار آورد. به گفته محسن پورکیانی، ‌رئیس مجمع عمومی عادی سالیانه،‌ شرکت بیمه البرز در سال گذشته 91 درصد در بخش سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها نسبت به سال ماقبل آن، رشد داشته است.

 افزایش 261 درصدی سرمایه بیمه البرز 

همچنین در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت بیمه البرز، سهامداران افزایش سرمایه 261 درصدی این شرکت بیمه را از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت مورد تصویب قرار دادند. سرمایه این شرکت با افزایش 10 هزار و 424 میلیارد و 428 میلیون ریالی از مبلغ چهارهزار میلیارد ریال به 14 هزار و 424 میلیارد و 428 میلیون ریال افزایش می‌یابد.

 هیات‌مدیره جدید بیمه البرز انتخاب شد

در همین حال با رای سهامداران در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت بیمه البرز، اعضای هیات‌مدیره این شرکت انتخاب شدند. براساس رای سهامداران حاضر در جلسه این مجمع،حمیدرضا توسلی، نماینده شرکت سرمایه‌گذاری صباتامین، امین احمدیان، نماینده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، مجید نادری، نماینده شرکت گروه توسعه مالی مهرآیندگان، ‌مجید علی‌پناهی، نماینده شرکت تعاونی خردمندان صابر عصر و محسن پورکیانی،‌ نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان پنج عضو اصلی هیات‌مدیره و احمد صفرزاده و مجید گرشاسبی به‌عنوان عضو علی‌البدل هیات‌مدیره شرکت بیمه البرز انتخاب شدند.