به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از پایگاه خبری ماینینگ، این واحد با مشارکت گروه بندری نینگبو ژوشان راه‌اندازی شده است و محصولی کاملا جدید با نام جی‌اف۸۸ تولید خواهد کرد. از پودر آهن با درجه خلوص بالا که در کارخانه فرآوری کاراجاس برزیل به دست آمده است به عنوان ماده اولیه برای تولید این محصول جدید استفاده می‌شود. این کارخانه نخستین مرکز سنگ‌شکن شرکت واله در چین است که با سه خط تولید قرار است تقاضای رو به رشد چین برای فولاد را تامین کند. 

واله اعلام کرد گندله‌های تولید شده از جی‌اف88 با محیط زیست سازگار هستند. همچنین به شرکت‌های تولید فولاد که با چالش کاهش آلایندگی درگیر هستند کمک می‌کند تا بخشی از برنامه کاهش انتشار آلایندگی که مربوط به آلایندگی‌های مواد اولیه هستند را برطرف کنند.

مارچلو اسپینلی، مدیر اجرایی کانی‌های آهنی واله در بیانیه‌ای گفت: «جی‌اف88 یک محصول معدنی واقعا «سبز و پاک» است و از محتوای آهن با درجه خلوص بالا، ناخالصی‌های کم و ویژگی‌های خوبی برخوردار است. همچنین برای تولید آن از یک فرآیند منحصر به فرد، خلاقانه و سازگار با محیط‌زیست استفاده شده است که نیازی به حرارت‌دهی یا آب ندارد و هیچ پسماند و باطله‌ای تولید نمی‌کند.» 

اسپینلی خاطرنشان کرد که به رغم چالش‌های ناشی از شیوع همه‌گیری ویروس کرونا، تیم‌های فنی در برزیل و چین برای پیشرفت پروژه شولانغو ضمن رعایت مقررات بهداشتی، حفظ سلامتی و ایمنی به عنوان اولویت‌های اصلی با یکدیگر همکاری می‌کرده‌اند. شرکت واله اعلام کرد، این محصول جدید قادر است به کاهش آلایندگی کمک شایانی بکند، زیرا استفاده از گندله در ساخت فولاد باعث کاهش انتشار دی اکسید گوگرد و اکسید نیتروژن می‌شود. واله، بزرگ‌ترین شرکت استخراج معادن سنگ‌آهن در جهان، همچنین بزرگ‌ترین تولیدکننده گندله و مواد اولیه تولید گندله است. این شرکت در شهر ریو دوژانیروی برزیل مستقر است. واله در سال 2016 میلادی با گروه بندری نینگبو ژوشان همکاری خود را آغاز کرد تا پودر آهن مخلوط برزیلی تولید کند و در دسامبر سال گذشته توافق‌نامه‌ای برای راه‌اندازی کارخانه تولید جی‌اف88 امضا کرد. 

واله به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای حذف آلایندگی‌ها تا سال 2050 میلادی، اقدامات اساسی و مهمی را انجام داده است. این غول استخراج معادن به تازگی متعهد شده است که حداقل 2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند تا انتشار مستقیم و غیرمستقیم آلایندگی‌ها را تا سال 2030 میلادی به میزان 33 درصد کاهش دهد.