به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از پایگاه خبری «سی‌اس‌آر وایر»، داگ مک میلون، رئیس و مدیرعامل والمارت گفت: «ما می‌خواهیم نقش مهمی در تغییر زنجیره‌های تامین جهان و قابلیت احیای مجدد کالاها داشته باشیم. ما با بحران فزاینده تغییرات آب و هوایی و تخریب طبیعت روبه‌رو هستیم و باید اقدامات فوری انجام دهیم. ما به مدت بیش از ۱۵ سال است که به طور مداوم با بلندپروازی‌های خود با اتخاذ اقدامات مناسب در قبال تغییرات آب و هوایی، محافظت از منابع طبیعی، کاهش ضایعات و انتشار آلایندگی با دیگر همکاران مشارکت داشته‌ایم، مردم و کره زمین را نیز در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده‌ایم. اهدافی که امروز متعهد می‌شویم نه تنها هدف از بین بردن انتشار آلایندگی در فعالیت‌های جهانی والمارت است، بلکه ما را در مسیر تبدیل شدن به یک شرکت با قابلیت احیای کالاها قرار می‌دهد. شرکتی که با انجام اقدامات لازم علاوه بر حفظ سیاره زمین برای ترمیم، نوسازی و دوباره احیا کردن آن تلاش می‌کند و دیگران را نیز به این کار ترغیب می‌کند.» برای جلوگیری از بدترین اثرات تغییرات آب و هوایی، جهان باید اقدامات فوری در جهت کاهش شدید و حذف انتشار گازهای گلخانه‌ای انجام دهد.

به همین دلیل والمارت برای دستیابی به این اهداف متعهد می‌شود در راستای ارتقا جاه‌طلبی‌های خود در مورد اقدامات آب و هوایی، میزان انتشار آلایندگی‌های کربنی این شرکت در سراسر جهان را تا سال ۲۰۴۰ میلادی به صفر برساند. برای نیل به این مقصود، شرکت والمارت در نظر دارد تا سال ۲۰۳۵ میلادی برای تامین انرژی موردنیاز تاسیسات خود از انرژی‌های بادی، خورشیدی و سایر منابع ۱۰۰ درصد تجدیدپذیر استفاده کند و همچنین کلیه وسایل نقلیه خود و حتی کامیون‌هایی را که برای مسافت‌های طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا سال ۲۰۴۰ میلادی برقی کند. این شرکت قرار است سال ۲۰۴۰ میلادی میزان تاثیرات کلیه تجهیزات برودتی خود بر طبیعت را به حداقل برساند و برای گرم کردن مراکز فروش، اداری و توزیع نیز از تجهیزات الکتریکی استفاده کند. هم‌اکنون جهان منابع طبیعی خود را تا مرز بحران پیش برده است و نتیجه آن تخریب و از بین رفتن مناظر حیاتی و منقرض شدن بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری است.

در واقع، مطالعات نشان می‌دهد بیش از ۶۰ درصد از جمعیت حیوانات در ۴۰ سال گذشته کاهش یافته و یک پنجم جنگل‌های بارانی آمازون فقط در ۵۰ سال اخیر ناپدید شده است. با اتخاذ رویکرد استفاده مجدد از کالاها نه تنها می‌توان به معکوس شدن تاثیرات مخرب بر طبیعت کمک کرد، بلکه می‌توان منابع حیاتی را برای آینده حفظ کرد و حدود یک سوم راهکارهای تغییرات آب و هوایی را نیز پیش ببرد. شرکت والمارت بزرگ‌ترین خرده‌فروشی جهان است  که در ۱۱هزار و ۵۰۰ فروشگاه در ۲۷ کشور جهان فعالیت می‌کند. هر هفته این شرکت در فروشگاه‌های خرده‌فروشی خود، آنلاین و از طریق دستگاه‌های تلفن همراه به بیش از ۲۶۵ میلیون مشتری خدمات می‌دهد. بیش از ۲/۲ میلیون نفر برای این شرکت در سرتاسر دنیا کار می‌کنند و تقریبا ۵/۱ میلیون کارمند فقط در ایالات متحده در استخدام والمارت هستند.