به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از یاهو فایننس، این موضوع در مورد جف هارمنینگ، رئیس و مدیرعامل شرکت جنرال میلز مصداق دارد. او در سال ۱۹۹۴ میلادی به این شرکت پیوست و حالا از تاریخچه این مکان نیز آگاهی کامل دارد. هارمنینگ از ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی مدیریت این غول صنایع غذایی آمریکایی را به دست گرفت. در بحران کووید-۱۹، هارمنینگ بایگانی‌های تاریخی جنرال میلز را مورد جست‌وجو قرارداد - از جمله بررسی استراتژی‌های مقابله و روندهای شیوع آنفلوآنزای اسپانیایی در سال ۱۹۱۸ میلادی - تا سرنخ‌هایی در مورد چگونگی مقابله با شیوع همه‌گیری

کووید-۱۹ به دست آورد و در کسب‌وکار خود به کار بندد.

جنرال میلز، شرکت صنایع غذایی آمریکایی چندملیتی است که در زمینه تولید و توزیع مواد غذایی، غلات، آرد، انواع کیک‌های آماده، بستنی، مواد غذایی پخته‌شده، ماست، پیتزا، سوپ‌های آماده، انواع اسنک، سویا، سبزی‌ها و سایر مواد غذایی فراوری‌شده و تولید مواد غذایی ارگانیک فعالیت می‌کند. این شرکت هم‌اکنون مالک بیش از ۱۰۰ برند شناخته‌شده در صنایع غذایی است.

هارمنینگ به یاهو فایننس گفت مواردی درگذشته وجود داشته که به طرز جالبی شبیه است به آنچه در حال حاضر در مورد کووید-۱۹ گفته می‌شود و به اشتراک گذاشته ‌شده است.

وی در ادامه گفت: به اسناد و نوشته‌ها در مورد آخرین شیوع همه‌گیری در بایگانی نگاه کردم. اخبار داخلی ثبت‌شده شرکت نشان می‌دهد که در آن زمان نیز استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است. واقعا شگفت‌انگیز است که در طول ۱۰۰ سال تقریبا هیچ‌چیز تغییر نکرده است. چیزی که من دریافتم این است که مراقبت از سلامت کارمندان‌ مهم‌ترین و نخستین کاری است که باید در چنین بحرانی موردتوجه قرار گیرد. شما نمی‌توانید غذای موردنیاز مردم دنیا را تهیه کنید، مگر اینکه نخست از سلامت کارمندان خود مراقبت کنید، خواه اینجا در ایالات‌متحده باشد خواه چین یا اروپا. ما تمرکز خود را بر سلامت کارکنان معطوف کردیم و این موضوع برای ما منافع بسیاری در پی داشت. حال که شیوع همه‌گیری منجر به تعطیلی رستوران‌ها شده است و افراد باید در داخل خانه‌های خود کار کنند، مصرف غذا در داخل خانه‌ها نیز افزایش پیداکرده است. تقاضا برای تولیدات شرکت جنرال میلز افزایش‌یافته و باعث شده است فصل مالی خوبی را تجربه کند. فروش خالص آن نیز با رشد ۲۱ درصدی نسبت به سال گذشته به ۵ میلیارد دلار رسیده است. این شرکت غذایی بیشترین تقاضا را برای کالاهای پخته‌شده، دسر، سوپ، آرد و غذای حیوانات خانگی دریافت کرده است. وی افزود: «هنگام بروز همه‌گیرى، مردم شروع به آشپزی و شیرینی‌پزی در خانه‌ها کردند. حدود ۸۵ درصد کسب‌وکار ما غذاهایی است که در خانه سرو می‌شوند. این موضوع نه‌تنها باعث نشد تقاضا برای تولیدات ما کم شود بلکه بخش نان و شیرینی ما رشد دورقمی را تجربه کرد.»