مدیر سرمایه‌گذاری و سهام شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه بابیان این مطلب عنوان کرد: این اقدام با این هدف انجام می‌شود که سهامداران بتوانند وجه نقد حاصل از فروش سهم خود را تامین کنند. همچنین برنامه‌ریزی برای تجهیز بازارگردان شرکت از دیگر اقدامات شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه جهت صیانت از دارایی‌های سهامداران است.

علیرضا اسدی‌کرم در ادامه تصریح کرد: در این راستا، منابع مالی لازم در اختیار کارگزاری صنعت و معدن (بازار گردان شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه) قرار گرفته است. همچنین در این خصوص جلسه‌های متعددی با سهامداران حقوقی شرکت برای ایجاد هماهنگی لازم بین آنها برای حمایت از سهم صورت گرفته است. وی با اشاره به اینکه در چند هفته اخیر تقریبا تمام سهم‌های بازار ریزش قیمت داشتند، تصریح کرد: «سرچشمه» هم در چند هفته اخیر افت قیمت داشته است؛ حال‌آنکه با توجه به وضعیت سرمایه‌گذاری‌های این شرکت و سود حاصل از واگذاری سهام در سال‌جاری، رشد قیمت جهانی مس و طرح‌های توسعه‌ای در دست انجام، افت قیمت این سهم به لحاظ تحلیلی منطقی به نظر نمی‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به میزان سود دهی سرچشمه در نیمه نخست سال جاری عنوان کرد: «سرچشمه» در ۶ ماهه حدود ۱۶۰ میلیارد تومان سود محقق کرده و با توجه به ارزش NAV سهم، برای سرمایه‌گذاری جذاب به نظر می‌رسد.

مدیر امور سرمایه‌گذاری، مجامع و سهام شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه تاکید کرد: با توجه به اینکه قیمت «سرچشمه» در حال حاضر کمتر از ارزش ذاتی سهم است، با حمایت مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران مقرر شده برخی شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی صنایع مس، در سهام شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه سرمایه‌گذاری کنند. با ورود شرکت‌های زیرمجموعه «فملی» به سهم «سرچشمه»، تقاضای این سهم افزایش داشته و احتمالا قیمت سهم در روز‌های آینده روند بهتری داشته و به ارزش واقعی خود نزدیک خواهد شد.

اسدی کرم در ادامه گفت‌وگو در رابطه با تاثیر افزایش نرخ ارز و قیمت جهانی مس بر سودآوری این شرکت عنوان کرد: افزایش قیمت جهانی مس روی شرکت‌های تولیدکننده مس، اثر مثبت دارد و ازآنجا که این شرکت، بیشتر پیمانکار پروژه‌های مربوط به شرکت‌های تولیدکننده مس است، بنابراین می‌توان انتظار داشت با افزایش درآمد این شرکت‌ها، مبلغ قرارداد‌های سرچشمه هم افزایش پیدا کند.

مدیر امور سرمایه‌گذاری‌های سرچشمه با اشاره به اوضاع مساعد سرمایه‌گذاری‌های این شرکت اظهار کرد: در سال جاری از محل سرمایه‌گذاری‌ها در بازار سرمایه، سود ۱۶۰ میلیارد تومانی شناسایی کرده‌ایم و در ضمن سبد سرمایه‌گذاری‌های بهابازار سرچشمه هم متنوع‌تر شده است. حجم سرمایه‌گذاری‌های بورسی هم افزایش داشته و حدود ۵۰۰میلیارد تومان در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. با این شرایط اگر بازار سرمایه وضعیت خوبی داشته باشد، بدون شک سود خوبی هم شناسایی خواهد شد.

وی در مورد برنامه‌های آتی این شرکت گفت: «سرچشمه» چند طرح توسعه‌ای مشترک با «فملی» در دست انجام دارد و سود انباشته شرکت، صرف اجرای این پروژه‌ها خواهد شد. این پروژه‌ها، پروژه‌های سنگینی است که در ۲ تا ۳ سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید و بعد از بهره‌برداری، تاثیر فراوانی هم بر رشد سودآوری سرچشمه خواهد داشت. همچنین در آینده نزدیک عرضه اولیه صنایع مس افق را در بازار سرمایه‌ داریم که برای سرچشمه سود خوبی به همراه خواهد داشت.

وی در خاتمه افزود: علاوه بر آن با یکی از تامین سرمایه‌های بزرگ کشور نیز برای پذیرش و عرضه شرکت سرمایه‌گذاری راهیان سهام نیز در حال مذاکره هستیم. ضمن اینکه سرچشمه مالک ۱۰درصد آرین ماهتاب گستر نیز است و با سایر سهامداران این شرکت برای عرضه اولیه این شرکت در حال رایزنی بوده و به نتایج خوبی هم رسیده‌ایم. ورود «آرین ماهتاب گستر» به بازار سرمایه، اثر بسیار مثبتی بر NAV  سرچشمه خواهد داشت.