حجت بهاری‌فر، مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت بیمه ما در این مراسم ضمن رونمایی از محصولات جدید بیمه‌ای، درخصوص عملکرد شرکت در سال‌جاری ابراز امیدواری کرد. وی، تامین نیازهای همه ذی‌نفعان را ضروری دانست و گفت: فرآیند بهینه‌سازی پرتفوی سرمایه‌گذاری شرکت با نگاهی بلندمدت و پایدار از سال گذشته آغاز شده و در سال‌جاری نیز ادامه یافته است تا از منافع سهامداران و بیمه‌گذاران زندگی محافظت شود. وی خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه‌گذاری در انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری با ترکیب بهینه و از جمله سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت، ضمن در نظر گرفتن ریسک سرمایه‌گذاری، بازده سرمایه‌گذاری را نسبت به درآمدهای حاصل از سپرده‌گذاری بانکی به نحو مطلوبی افزایش داده است. با توجه به عملکرد ۶ ماهه سرمایه‌گذاری و با در نظر داشتن مواردی از قبیل پرتفوی بهینه سرمایه‌گذاری، وضعیت موجود و برنامه‌های آتی، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال رکوردهای بی‌نظیری را در بخش سرمایه‌گذاری به ارمغان آوریم.

بهاری‌فر در خصوص افزایش سرمایه شرکت به ۴هزار میلیارد ریال که با موفقیت انجام شد، اظهار کرد: بیمه ما از اولین شرکت‌های بیمه‌ای است که موفق به انجام فرآیند افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها شد و در حال‌حاضر با ثبت افزایش سرمایه از ۱۵۰۰ میلیارد ریال به ۴هزار میلیارد ریال، از سرمایه لازم برای دریافت مجوز بیمه اتکایی برخورداریم که درخواست صدور مجوز فعالیت به بیمه مرکزی ارسال‌شده و در دست اقدام است.

به گفته وی، با دریافت مجوز اتکایی قبولی از یکسو و با افزایش ظرفیت نگهداری از سوی دیگر، فصلی نوین در درآمدهای بیمه‌ای شرکت گشوده و امیدواریم منجر به سودآوری بیش‌ازپیش برای شرکت شود.

وی بر این باوراست: با اقداماتی که از سال گذشته درخصوص قراردادهای اتکایی آغاز کردیم و با توجه به ترکیب بهینه و مطلوب پرتفوی بیمه‌ای و ضریب خسارت مناسب که پایین‌تر از میانگین صنعت بیمه است، موفق به افزایش ظرفیت نگهداری شرکت شده‌ایم که تاثیر بسزایی در درآمدهای شرکت خواهد داشت.

مدیرعامل بیمه «ما» با اشاره به راهبردهای شرکت برای حفظ جایگاه سهام شرکت عنوان کرد: ازجمله برنامه‌های ما که از سال گذشته آغاز شده، تلاش برای حفظ جایگاه واقعی ارزش، نقدشوندگی و شناوری سهام شرکت به‌منظور صیانت از حقوق و منافع سهامداران و افزایش هرچه بیشتر رضایت‌مندی آنها بوده است که با تلاش همکاران، اختصاص بودجه مناسب و عملکرد مطلوب صندوق اختصاصی بازار گردانی به اهداف خوبی دست ‌یافته‌ایم.