تلاش برای ارزش‌آفرینی ساخت‌وساز در کشور

مدیرعامل هلدینگ عمران و ساختمان تراز پی‌ریز در این باره گفت: این شرکت به‌عنوان هلدینگ تخصصی بخش عمران و ساختمان و احداث صندوق بازنشستگی کشوری، فعالیت‌های متنوعی به‌صورت مستقیم یا از طریق شرکت‌های اقماری به‌عنوان توسعه‌دهنده کلان در صنعت ساختمان انجام می‌دهد. این هلدینگ به‌عنوان هلدینگ تخصصی در عرصه‌های ساخت‌وساز، پروژه‌های زیربنایی، املاک و مستغلات و توسعه اراضی در ایران و کشورهای هدف با ارائه  خدمات جامع، نوآورانه و دانش‌بنیان به منظور ارزش‌آفرینی برای ذی‌نفعان فعالیت می‌کند.

علی‌اکبری خراسانی بابیان مطلب فوق افزود: شرکت عمران و ساختمان تراز پی‌ریز (سهامی خاص) متعلق به سازمان بازنشستگی کشوری بوده و در سال 1375 تاسیس شده است. از سال 1395 در پی اصلاح ساختار کلان اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری با تجمیع شرکت‌های عمرانی تابعه صندوق در قالب ساختار هلدینگ و باهدف مدیریت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی و ساختمانی در قالب طرح و ساخت (EPCF)، خدمات ساخت و پیمان مدیریت، با بهره‌گیری از خدمات شرکت‌های مجرب داخلی و خارجی در حال فعالیت است. به گفته خراسانی ازآنجاکه صنعت ساختمان دارای سهم 21 درصدی در تولید ناخالص ملی و 13 درصدی در اشتغال کشور است، بنابراین نیازمند برنامه‌های منسجمی در هر دو سمت عرصه و تقاضا است. در حال حاضر انباشتگی تقاضا حاصل از نیاز 10 میلیون واحد مسکونی امر تولید را بسیار جدی‌تر می‌کند، بر این اساس نیاز است دولت نگاه واقع‌بینانه‌تری نسبت به ارائه تسهیلات تشویقی برای تولید از یکسو و توانمندسازی بخش تقاضا از سوی دیگر داشته باشد.

مدیرعامل هلدینگ عمران و ساختمان تراز پی‌ریز در خصوص فعالیت‌های این شرکت در سال‌های گذشته و سال 99 گفت: در حال حاضر تعداد 25 پروژه با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر 9 هزار میلیارد ریال در دست‌ساخت است که احداث برج مسکونی فرشته در شهر تهران یکی از آنها است. این برج مشتمل بر حیاط‌هایی در ارتفاع برای حیاتی سبز و باغ‌‌واره‌هایی شگفت‌انگیز است که اوج پیوند خلاقیت و هنر معماران ایران است.  به گفته خراسانی از دیگر پروژه‌های در حال اجرای این هلدینگ می‌توان به مجتمع تجاری و اداری پالمیرا با زیربنای 53 هزار و 566مترمربع، مجتمع تجاری و مسکونی زیتون با زیربنای 21 هزار  و 643 مترمربع، مجتمع ویلایی گلبهار با  زیربنای 23 هزار و 359 مترمربع، مجتمع تجاری مسکونی شهید انصاری رشت با زیربنای 38 هزار  و 608 مترمربع و یادمان مشهد با زیربنای 7090 مترمربع اشاره کرد. وی در خصوص پروژه‌های خاتمه‌یافته هلدینگ عمران و ساختمان تراز پی‌ریز (سهامی خاص) در سال 1398 به پروژه‌های مرمت و بازسازی عمارت تاریخی ناصرالدین‌ میرزا اشاره کرد و گفت: این عمارت در محدوده ارگ سلطنتی تهران و حریم کاخ جهانی گلستان در خیابان ناصرخسرو، خیابان صوراسرافیل قرار دارد. این بنا که در تاریخ 30 تیر 1384 در فهرست آثار ملی کشور ثبت ‌شده، متعلق به ناصرالدین میرزا، فرزند مظفرالدین‌شاه بوده است و جزو معدود خانه‌های باقی‌مانده ارزشمند از محدوده ارگ سلطنتی تهران است. از دیگر پروژه‌های تکمیل‌شده هلدینگ می‌توان به ملک اداری پاسداران با زیربنای 9338 مترمربع و ملک مسکونی آجودانیه با زیربنای 8149 مترمربع اشاره کرد.

خراسانی گفت: عمده فعالیت‌های هلدینگ عمران و ساختمان تراز پی‌ریز در زمینه توسعه و آماده‌سازی اراضی، بلندمرتبه‌سازی، انبوه‌سازی، ساخت مجتمع‌های چندمنظوره و شهرک‌سازی است.  خراسانی در ادامه بابیان اینکه حوزه فعالیت شرکت از نظر تمرکز جغرافیایی به دو بخش داخلی و خارجی بخش‌بندی می‌شود، گفت: در بازار داخلی حوزه فعالیت ما سرزمین اصلی و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و در بخش بازار خارج از کشور شامل کشورهای همجوار و کشورهای غیرهمجوار دارای روابط ویژه اقتصادی با ایران است.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران و ساختمان تراز پی‌ریز این شرکت با ایجاد تفکری خلاق و نواندیش در تمامی سطوح سازمانی در حوزه‌های فنی، مالی و اقتصادی در چارچوب برنامه‌های کلان و راهبردی صندوق بازنشستگی کشوری، به دنبال افزایش سودآوری و ارزش‌آفرینی است و همگام با تامین و تحویل به‌موقع موضوع قراردادهای فی‌مابین، بالا بودن کیفیت کالا و خدمات تحویلی، قیمت و شرایط فروش متناسب با بازار و اقتصاد ملی و فراهم‌کردن شرایط بهره‌برداری مناسب، در جهت جلب رضایت مشتریان خود نیز اهتمام می‌ورزد.

وی ایجاد ارزش پایدار برای سهامداران، افزایش درآمد ساخت و ارتقای سودآوری، صدور خدمات ساختمانی و مهندسی، ارتقای رضایتمندی ذی‌نفعان، ارتقای شرکت‌های داخلی و منطقه‌ای و ارتقای بهره‌وری و بهبود فرآیندها را از اهداف کلان مجموعه برشمرد.

خراسانی در خصوص چشم‌انداز فعالیت‌های این هلدینگ در افق 1404 گفت: تبدیل شدن به هلدینگی ارزش‌آفرینی، دانش‌بنیان و خوش‌نام در حوزه عمران و ساختمان در کشور و شرکت برگزیده برای شرکای داخلی و بین‌المللی از اهداف این هلدینگ در سال‌های آتی است. وی در خصوص پروژه‌های آتی هلدینگ نیز گفت: برنامه‌ریزی برای شروع ساخت حدود 200 هزار مترمربع پروژه با کاربری‌های مختلف با سرمایه‌گذاری بیش از 4 هزار میلیارد تومان در حال انجام است که با اجرای آنها سودآوری هلدینگ به نحو چشمگیری افزایش خواهد یافت و زمینه اشتغال تعداد زیادی از جوانان فراهم خواهد شد.

p28-01 copy