هادی قدیمی با تشریح شرایط اقتصادی کشور گفت: با وجود اینکه شرایط بانک‌ها تابعی از شرایط اقتصادی کشور بوده و مشکلات اقتصادی کشور موانعی را برای تحقق اهداف بانک‌ها در حوزه‌‌های مختلف فراهم کرده اما نگاه ما همچنان حمایت از تولید داخلی با هدف کاستن از فشارهای اقتصادی و رونق تولید است. وی با اشاره به اهمیت حمایت از تولید اظهار کرد: مطمئنا یکی از بخش‌های مهمی که باید تسهیلات بانک به آن تخصیص یابد بخش تولید بوده و همه همکاران لازم است با شناسایی مشتریان بزرگ و معتبر، با اعتبارسنجی صحیح و رعایت بهداشت اعتباری در اعطای تسهیلات به بخش تولید اقدام کنند. 

معاون عملیات بانکی در خصوص چشم‌انداز بانک به‌عنوان بانک دیجیتال گفت: عملکرد شعب درگذر از بانکداری سنتی به دیجیتال بسیار حائز اهمیت است و لازم است همکاران شعبه و خصوصا نمایندگان انفورماتیک استان با برقراری ارتباط نزدیک با مرکز و دریافت نکات کلیدی و آموزش مشتریان گذر از این مرحله را تسریع کنند.

پیش‌تر عبدالمجید پورسعید، مدیرعامل بانک ایران‌زمین، با تاکید بر حمایت از تولید به‌عنوان راهی برای گذر از شرایط کنونی گفت: چندین سال است که تولید کشور با شرایط سخت دست‌وپنجه نرم می‌کند، به‌طوری‌که بسیاری از واحدهای تولیدی امکان تولید را از دست ‌داده‌اند یا با ظرفیت‌های پایین به ادامه مسیر می‌پردازند.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد تنها راه گذر از شرایط فعلی حمایت از کالای داخلی توسط همه آحاد جامعه است. حوزه‌های اقتصادی باید سعی کنند با حمایت‌های درست، استفاده از ظرفیت‌های داخلی و کنترل واردات چرخ‌های تولید را به حرکت درآورند و مردم نیز در راستای حمایت از تولید باید تولیدات داخلی را خریداری و حمایت کنند.