به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، نخستین جلسه کارگروه استانی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در استان خوزستان با هدف بررسی کلینیکی مشکلات معادن این استان و متعاقب آن، احیای معادن غیرفعال، در شهرستان اهواز برگزار شد.

در این جلسه، معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت، نماینده استانداری، خانه معدن، مدیر سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در استان خوزستان، کارشناس سرمایه‌گذاری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و نیز کارشناس طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس حضور داشتند. مزیت نسبی مواد معدنی استان خوستان، گچ، آهک، نمک و مصالح ساختمانی است. تاکنون در این استان، ۲۵۵ پروانه بهره‌برداری صادر شده که ۱۲۶ معدن فعال، ۲۲ معدن در حال تجهیز و ۱۰۷ معدن غیرفعال است. دلیل اصلی غیرفعال بودن معادن، رکود فروش، معارضان محلی و منابع طبیعی برآورد شده است. در بررسی‌های کلینیکی انجام شده، تردد وسایل نقلیه معدنی به صورت مشترک با وسایل نقلیه دیگر در مسیر روستای جوبجی (از توابع بخش مرکزی شهرستان رامهرمز در استان خوزستان)، به عنوان یکی از مناطق دارای معادن متعدد مصالح ساختمانی، احتمال حوادث جاده‌ای را در این منطقه افزایش داده است.

با احداث پروژه راه‌سازی به طول ۱۵۰۰ متر توسط طرح زیرساخت در منطقه مذکور، علاوه بر کاهش خطرات جاده‌ای، بیش از ۵۰ معدن نیز فعال خواهد شد.