وجود ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر نواحی ساحلی‌ در شمال و جنوب کشورمان‌ فرصت مناسبی برای فعالیت‌های صیادی‌ در کشور فراهم کرده که با استفاده حداکثری از امکانات و توانمندی‌های خدادادی‌ کشورمان می‌توانیم گامی در راستای امنیت غذایی، ایجاد اشتغال و صادرات پایدار برداریم‌. مدیرعامل اتحادیه تعاونی‎های ماهیان سرد آبی درباره آخرین وضعیت صادرات قزل‌آلا بیان کرد: بنا بر درخواست کشورهای عربی، عراق و روسیه پیش‌بینی می‌شود صادرات تا پایان سال به ۸ هزار تن برسد. آرش نبی‌زاده، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‎های ماهیان سرد آبی با اشاره به اینکه جهش خاصی در تولید قزل‌آلا رخ نداده است، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، رکود بازار و افزایش قیمت تخم چشم‌زده، تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوت چندانی ندارد‌. وی با اشاره به اینکه مشکلی از حیث تامین ماهی نداریم، افزود: در شرایط کنونی، نوسان قیمت نهاده‌ها نگران‌کننده است؛ به همین خاطر در سامانه بازارگاه ثبت‌نام کرده‌ایم‌ تا بخشی از نهاده‌ها از این طریق تامین شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‎های ماهیان سرد آبی از افزایش ۴۰ درصدی قیمت خوراک خبر داد و گفت: با استمرار روند افزایش قیمت نهاده‌ها، نرخ ماهی دستخوش تغییر خواهد شد. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تولید قزل‌آلا به ۱۳۵ تا ۱۴۰ هزار تن برسد. نبی‌زاده درباره آخرین وضعیت صادرات قزل‌آلا بیان کرد: بنا بر درخواست کشورهای عربی، عراق و روسیه پیش‌بینی می‌شود صادرات تا پایان سال به ۸ هزار تن برسد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سرد آبی قیمت فعلی هر کیلو قزل‌آلا سر مزرعه را ۲۹ تا ۳۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل، هر کیلو قزل‌آلا با نرخ ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان در خرده‌فروشی‌ها عرضه می‌شود و فروش با نرخ‌های بالاتر غیرمنطقی است.

نبی‌زاده در پایان عرضه مستقیم را یکی از راهکارهای کنترل قیمت در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به گران‌فروشی قزل‌آلا در برخی مغازه‌ها، عرضه مستقیم می‌تواند از سودجویی عوامل واسطه و دلال در بازار جلوگیری کند؛ هرچند بسیاری از غرفه‌ها به سبب نرخ پایین قزل‌آلا، از عرضه این محصول امتناع می‌کنند.