کمیسیون مقررات و نظارت موسسات اعتباری بانک مرکزی مقرر کرد سقف تسهیلات بانک‌های قرض‌الحسنه از ۲۰ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش یابد. براین اساس مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهرایران پیشنهاد کرده که وام قرض‌الحسنه در حوزه‌های درمان و معیشت تا ۵۰ میلیون و در حوزه‌های اشتغال خانگی تا ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ۶ ماه اول امسال به یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر وام داده است. تسهیلات پرداختی  در ۶ ماه اول امسال به طور میانگین ۱۳ تا ۱۴میلیون تومان بوده و در ۶ ماه اول امسال رقم ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

دکتر مرتضی اکبری با تاکید براینکه وام قرض الحسنه ۳۰ میلیون تومانی نیز در بانک مهر ایران طبق روال  قبلی پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: این وام باید بیشتر می‌شد، زیرا هزینه‌های همه مردم و خانوار خیلی بیشتر از این رقم است. با پرداخت ۲۰ میلیون تومان مشکلی از کسی حل نخواهیم کرد. تجهیز منابع در بانک‌ها تابعی از وام‌هاست و اگر وام نتواند مشکلات مردم را پوشش دهد، هیچ یک از افراد دیگر در بانک‌ها سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهرایران با اشاره به این موضوع که افزایش ۲۰ تا ۳۰ میلیونی وام  بانک‌های قرض‌الحسنه مشکلی از مردم حل نمی‌کند، بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم وام قرض‌الحسنه در حوزه‌های درمان و معیشت تا ۵۰ میلیون و در حوزه‌های اشتغال خانگی تا ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.

وی افزود: پرداخت تسهیلات کرونایی به مشاغل آسیب‌دیده طبق بخشنامه بانک مرکزی در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تاکنون به طور کامل انجام شده است.

وی ادامه داد: مقرر شد، مردم سه قسط تسهیلات قرض‌الحسنه را واریز نکنند. این روش برای بانک‌هایی که برخی از تسهیلات آن قرض الحسنه بود، مشکلی ایجاد نمی‌کرد، اما در بانک‌هایی که تمام تسهیلات آن قرض‌الحسنه است، اندکی سخت می‌شود، اما در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران این سه قسط حدود ۴هزار میلیارد تومان بار مالی داشت.

این مقام مسوول بیان کرد: عدم پرداخت این سه قسط به این معناست که ما طی ۳ ماه گذشته حدود ۴ هزار میلیارد تومان وصول نکردیم و این رقم به ۳۰ ماه آینده منتقل شد. پس این‌طور می‌توان نتیجه گرفت که این بانک در بخش تسهیلات کرونایی حمایت‌های بسیاری در نگرفتن ۴ هزار میلیارد تومان کرد.