در این روش دیگر خبری از ضخامت زیاد، ریخت و پاش مصالح، مقاومت ناهمگون و … نیست و عدم نیاز به تخریب زیر کار، افزایش سرعت نصب و بهره‌برداری، هزینه کمتر، چسبندگی بالا، انعطاف‌پذیری خوب، مقاومت در برابر رطوبت و استفاده از فضای بیشتر ساختمان باعث استقبال هر چه بیشتر از چسب‌های ساختمانی شده است. همچنین چسب‌های ساختمانی به کمک پروژه‌های عمرانی آمده‌اند. به طور نمونه خاصیت چسبندگی فوق‌العاده چسب بتن باعث شده تا سازه‌های بتنی مانند سد‌ها، تونل‌ها، مخازن و کانال‌های آبی که پیش از این ساخته شده‌اند و از کیفیت مصالح امروزی برخوردار نیستند را به راحتی تعمیر کنند.

حسین صادقیان، عضو هیات‌مدیره شرکت پیشگامان صنعت صادقیان به خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» می‌گوید: ما چسب‌های مختلف ساختمانی تولید می‌کنیم که ژل آن از خارج خریداری می‌شود و گاز مورد نیاز را خود شرکت تولید می‌کند و نهایتا محصولات ما قابل رقابت با نمونه‌های خوب خارجی است.

وی در مورد صادرات چسب‌های ساختمانی عنوان می‌کند: هم‌اکنون چسب‌های ما به کشورهای حوزه خلیج‌فارس و کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، سوریه صادر می‌شود و خوشبختانه استقبال قابل توجهی را شاهد هستیم.

صادقیان با انتقاد از چسب‌های بی‌کیفیت در بازار گفت: برخی از تولیدکنندگان داخلی به دلیل شرایط بازار از شرکت‌های چینی ژل چسب را با کیفیت نازل خریداری می‌کنند که همین موضوع آسیب جدی به کیفیت می‌زند. به طور مشخص یکی از عمده‌ترین موارد استفاده چسب‌ها در نمای ساختمان است و چسب‌های بی‌کیفیت چند روز بعد از اتمام کار، موجب زرد شدن نماهای سنگی می‌شوند و هیچ راهی برای کارفرما جز تخریب مجدد نما باقی نمی‌ماند. قطعا اتفاقاتی از این دست باعث شکل‌گیری نوعی دیدگاه منفی نسبت به تمامی‌چسب‌های موجود در بازار می‌شود.

عضو هیات‌مدیره شرکت پیشگامان صنعت صادقیان ادامه می‌دهد: در گذشته استادکاران قبل از ریختن ملات در پشت سنگ‌های نما، برای جلوگیری از تکان خوردن سنگ‌ها از گچ استفاده می‌کردند و در بسیاری مواقع زمان زیادی را از نیروهای اجرایی می‌گرفت، اما امروز با استفاده از چسب‌های با کیفیت سرعت کار تا ۵ برابر افزایش می‌یابد. بنابراین برخلاف دیدگاه عمومی ‌این چسب‌ها تا حدود زیادی از قیمت نهایی پروژه کم می‌کند، چرا که انجام سریع‌تر کارها یعنی کاهش هزینه‌های نیروی انسانی رادر پی دارد.

صادقیان در پایان با اشاره به اینکه استفاده از چسب تنها مختص نمای ساختمان نیست، می‌افزاید: این امکان را داریم که براساس سفارش‌های مشتریان چسب‌ها را با رنگ‌های دلخواه آنها تولید کنیم.