مدیر روابط عمومی شرکت سفرهای علی‌بابا با یادآوری اینکه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های واحد مسوولیت اجتماعی این شرکت، موسسه سیمرغ است، می‌گوید: موسسه سیمرغ سال ۱۳۹۷ با هدف تبدیل شدن به برند ملی مسوولیت اجتماعی در حوزه صنعت سفر فعالیت خود را آغاز کرده است. حامد ابراهیمی با بیان اینکه موسسه سیمرغ قصد دارد با همراهی همه شرکت‌های فعال در حوزه سفر، تجربه شایسته‌ای از سفر را برای تمامی اقشار جامعه فراهم کند، یادآور می‌شود: شرکت سفر‌های علی‌بابا در راستای مسوولیت اجتماعی خود از سال ۱۳۹۸ اقدام به فراهم‌سازی خدمات پروازی رایگان برای تیم‌های اعزامی هلال احمر کرده است.

 ارائه ۲۰۰ فقره پرواز رایگان به تیم‌های پزشکی هلال احمر

وی با اعلام اینکه در این راستا شرکت سفرهای علی‌بابا،‌ هزینه کامل بلیت سفر‌های هوایی پزشکان و پرستاران و پیراپزشکان داوطلب کاروان‌های سلامت هلال احمر را تامین می‌کند، اظهار می‌کند: شرکت سفرهای علی‌بابا تا امروز موفق به ارائه حدود ۲۰۰ فقره پرواز رایگان برای جابه‌جایی تیم‌های پزشکی هلال احمر شده است؛ بر این اساس بیشتر این پرواز‌ها برای ارائه خدمات به مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان بوده است. ابراهیمی به اعزام سالانه ده‌ها نیروی متخصص توسط هلال احمر به مناطق محروم، سیل‌زده یا زلزله‌زده اشاره می‌کند و می‌گوید: این تیم‌ها معمولا شامل پزشکان‌، پرستاران‌، ماماها و پیرا پزشکان هستند که برای سرکشی و کمک‌رسانی رایگان و داوطلبانه راهی نقاط مختلف کشور می‌شوند. به گفته مدیر روابط عمومی شرکت سفرهای علی‌بابا، بسیاری از مناطق تحت پوشش کاروان‌های سلامت هلال احمر فاقد پزشک یا خانه سلامت هستند و دسترسی به آنها از طریق مسیر‌های صعب‌العبور امکان‌پذیر است، بنابراین شرکت سفرهای علی‌بابا تصمیم به تامین سفرهای نجات‌بخش این سازمان گرفته بود.

 ادامه خدمات‌رسانی علی‌بابا به تیم‌های امداد هلا‌ل احمر

حال ابراهیمی از تمدید این همکاری با هلال احمر برای اعزام تیم‌های پزشکی و کمک‌رسانی به مناطق محروم در مواقع بحرانی خبر می‌دهد و اظهار می‌کند: در بحران‌هایی همچون سیل بهار و زمستان ۹۸ نیز توانستیم در امر امدادرسانی در کنار هلال احمر باشیم؛ همچنین برای ادامه خدمت‌رسانی در آینده چه در شرایط بحران و چه موارد غیر این، تفاهم‌نامه موجود را تمدید کردیم تا نقشی موثر در خدمت‌رسانی بهتر به هموطنان داشته باشیم. وی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون تمرکز موسسه سیمرغ بیشتر بر تامین سفرهای درمانی برای کودکان بیمار خانواده‌های نیازمند است، می‌گوید: از آنجا که اعزام تیم‌های پزشکی هلال احمر در راستای موضوع سلامتی کودکان قرار دارد، موسسه سیمرغ در تفاهم‌نامه میان علی‌بابا و هلال احمر، هماهنگی‌های لازم و عاملیت اجرایی را بر عهده دارد.