بازیافت 90 درصدی آب مصرفی  در مجتمع مس سونگون

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران، سعد محمدی با تاکید بر اینکه حفظ محیط‌زیست و به‌کارگیری تجهیزات و فناوری‌هایی با بالاترین سطح استاندارد محیط‌زیستی جزو دغدغه‌های اصلی شرکت مس برای توسعه است، خاطرنشان کرد: شرکت مس با استناد به پروژه انتقال آب در دست اجرای خود، بیش از همه درک لازم از ارزش آب را دریافت کرده است.

وی در ادامه افزود: در دنیا برای معادن مسی که در نقاط کم آب و کویری واقع ‌شده‌اند از فناوری جدید فلوتاسیون استفاده می‌شود و در این فرآیند با استفاده از متدهای علمی روز دنیا و با توجه به عایق‌بندی‌های این فناوری امکان نفوذ کوچک‌ترین قطره‌ای به آب‌های زیرزمینی وجود ندارد و از این‌ رو در جهت حفظ آب‌های زیرزمینی مشکلی ایجاد نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در ادامه با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت‌ گرفته در حوزه‌های اقتصاد و انرژی عنوان کرد: بر اساس این پیش‌بینی‌ها که پایه علمی دارد در ۳۰ سال آینده نفت تنها ۱۳ درصد از انرژی جهان سهم خواهد داشت و برای بقا و حضور در بازارهای رقابت جهانی باید در فکر انرژی جایگزین بود.

سعد محمدی در ادامه تصریح کرد: در کنار این موضوع و بر پایه پیش‌بینی موسسات اقتصادی در ۱۰ سال آینده ۳۵ درصد خودروها برقی خواهند شد و تنها عنصری که می‌تواند در فناوری الکتریسیته شکل بگیرد و جایگزینی هم برای آن پیش‌بینی‌ نشده، مس است. سعد محمدی در پایان با بیان اینکه توسعه معادن مس موجب ایجاد اشتغال و سودآوری خواهد شد به برخی اقدامات انجام‌شده در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی شرکت مس در استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: علاوه بر اشتغال‌زایی مستقیم ۴۵۰۰ نفر در مجتمع مس سونگون، در شهرستان ورزقان این شرکت اقدامات خوبی را در حیطه مسوولیت‌های اجتماعی برون‌سازمانی نظیر مساعدت به دانشگاه علوم پزشکی استان، برگزاری طرح‌های جهادی درمانی، ایجاد راه‌های روستایی و نگهداری و برف‌روبی، ارائه خدمات اطفای حریق و... انجام داده است.