به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از وب‌سایت ماینینگ دات کام، واله اعلام کرد ۵۰ درصد از سرمایه‌گذاری مشترک را در اختیار خواهد داشت و افزود توسعه پروژه بندر به چند سال زمان و به مبلغی در حدود ۶۲۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز خواهد داشت. هر یک از دو شریک قصد دارند فعلا تا سقف ۶۵ درصد از بودجه پروژه را تامین مالی کنند.

پروژه وست ۳ دربرگیرنده گسترش امکانات در بندرشولانغو، توسعه یک محوطه ذخیره‌سازی و اسکله‌های بارگیری با ظرفیت مازاد ۲۰ میلیون متریک تن در سال است.

واله با شرکت در این پروژه اعلام کرد ظرفیت کل بندری ۴۰ میلیون تنی در سال در شولانغو را تضمین می‌کند.

ماه گذشته، شرکت واله کارخانه تولید سنگ‌آهن با درجه خلوص بالا برای گندله‌سازی در چین را راه‌اندازی کرد. این کارخانه جدید با ظرفیت ۳ میلیون تن در سال در ترمینال انتقال سنگ معدن شولانغو واقع‌شده است.

این واحد با مشارکت گروه بندری نینگبو ژوشان راه‌اندازی شده است و محصولی کاملا جدید با نام جی‌اف ۸۸ تولید خواهد کرد. از پودر آهن با درجه خلوص بالا که در کارخانه فرآوری کاراجاس برزیل به‌دست‌آمده است به‌عنوان ماده اولیه برای تولید این محصول جدید استفاده می‌شود. این کارخانه نخستین مرکز سنگ‌شکن شرکت واله در چین است که با سه خط تولید قرار است تقاضای رو به رشد چین برای فولاد را تامین کند.

واله اعلام کرد گندله‌های تولیدشده از جی‌اف ۸۸ با محیط‌زیست سازگار هستند. همچنین به شرکت‌های تولید فولاد که با چالش کاهش آلایندگی درگیر هستند کمک می‌کند تا بخشی از برنامه اسکوپ ۳ خود را محقق کنند. اسکوپ ۳ کاهش آلاینده‌هایی را شامل می‌شود که براثر استفاده مشتریان از تولیدات این شرکت منتشر می‌شوند.