همچنین بانک پارسیان در همین زمینه امکان پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش را برای شرکت‌های صادرکننده کالاهای صنعتی فراهم کرده و طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای بخش صنعت و معدن هم می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. بنابراین گزارش در قرارداد منعقده بین بانک پارسیان و صندوق توسعه ملی، واحدهای صنعتی و معدنی در مناطق برخوردار برای تامین سرمایه در گردش خود می‌توانند تا سقف ۳۰۰میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ۱۶درصد دریافت کنند. همچنین شرکت‌های صادرکننده کالاهای صنعتی کلیه مناطق تا سقف ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود ۵/ ۱۴درصد دریافت می‌کنند و باید طی یک سال تسهیلات دریافت‌شده را تسویه کنند. 

طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای بخش صنعت و معدن برخوردار از دیگر بخش‌هایی هستند که می‌توانند از تسهیلات بلندمدت پنج و نیم ساله بانک پارسیان بهره ببرند. تسهیلات تامین سرمایه ثابت این بخش حداکثر ۸۰درصد میزان سرمایه‌گذاری طرح است و با نرخ سود ۱۶درصد پرداخت می‌شود.

 بازپرداخت این تسهیلات پس از اتمام فرآیند ساخت حداکثر ۳۰ ماه است که با تنفس ۶ماهه آغاز می‌شود و با بازپرداخت اقساط طی مدت ۳۰ ماه پایان می‌یابد. همچنین بانک پارسیان به منظور تسهیل در امر صادرات تفاهم‌نامه همکاری با صندوق ضمانت صادرات منعقد کرده است.  شرکت‌های  صادرکننده کالاهای صنعتی باید برای استفاده از تسهیلات ویژه این بانک در سامانه بهین‌یاب وزارت صمت در بخش تسهیلات بسته حمایت از صادرات ثبت‌نام کنند.