محمدکاظم چقازردی با اشاره به پروژه ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه گفت: طرح ملی ادغام کار بسیار بزرگی است که در حال حاضر اهم فعالیت‌های بانک و هیات‌مدیره  را به خود معطوف داشته و تاکنون ادغام دو بانک نهایی شده و باقی‌مانده بانک‌ها در آینده بسیار نزدیک مراحل ادغام خود را طی خواهند کرد.

تاکنون بانک‌های حکمت ایرانیان و مهر اقتصاد به‌طور کامل منحل و در بانک سپه ادغام ‌شده‌اند. مجمع انحلال سه بانک انصار، موسسه کوثر و بانک قوامین هنوز برگزار نشده و در آخرین اخبار اعلام شد که ارزیابی دارایی‌های آنها در حال انجام است. ادغام بانک‌های نظامی در سال 1397 کلید خورد و در ماه‌های ابتدایی سال دو بانک ادغام شدند. البته چندی پیش نیز رئیس‌کل بانک مرکزی از اتمام مراحل ادغام خبر داده بود.

همچنین مدیرعامل بانک سپه که در مراسم قدردانی از حسنعلی قنبری مدیر‌عامل پیشین و معارفه حسین مدرس‌خیابانی، مدیرعامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری امید سخن می‌گفت، اظهار کرد: لازم است نتایج تلاش‌های ارزنده این هلدینگ که دربرگیرنده صنایع متعددی است خصوصا در عرصه کلان اقتصادی کشور به عموم اطلاع‌رسانی شود. 

مدیرعامل بانک سپه دارایی‌های شرکت سرمایه‌گذاری امید را هم‌ردیف دارایی‌های بانک سپه قبل از ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت جهش تولید و اشتغال‌زایی در کشور، شرکت سرمایه‌گذاری امید و شرکت‌های تابعه که از پتانسیل خوبی در این زمینه برخوردار هستند باید با انسجام، همگرایی و هماهنگی در بدنه مدیریتی مانع از اتلاف ظرفیت‌ها و منابع موجود و توقف چرخه تولید و اشتغال‌زایی در حوزه‌های متنوع فعالیت هلدینگ امید شوند.

چقازردی حفظ  و رعایت قوانین، ضوابط و مقررات در کلیه امور شرکت‌ها را ازجمله قراردادهای پیمانکاری‌، مزایده‌ها و مناقصه‌ها همچون گذشته ضروری دانست و اعلام کرد: بانک به‌هیچ‌وجه عدول از قوانین و مقررات را در هیچ‌یک از مجموعه‌های تابعه خود نمی‌پذیرد.

مدیرعامل بانک سپه واگذاری طرح‌ها و پروژه‌های عظیم ملی به بانک سپه را نتیجه اعتماد مردم و مسوولان عنوان و بر ضرورت نظارت دقیق و تمرکز بر پیشرفت پروژه‌های جاری، جلوگیری از تعدیل نیرو و حفظ اشتغال و مدیریت و صرفه‌جویی در هزینه‌ها با توجه به شرایط کشور تاکید کرد. همچنین یکی از اهداف اصلی فعالیت هلدینگ امید را تقویت بنیان‌های اقتصادی در راستای کمک به دولت جهت حصول به اهداف ملی اقتصادی کشور بیان کرد.

چقازردی اظهار کرد: حمایت از شرکت سرمایه‌گذاری امید و کمک به شرکت‌های زیرمجموعه آن برای رونق و شکوفایی اقتصادی کشور همواره مدنظر بانک بوده و ضمن تشکر از موافقت وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با مشارکت بانک در افزایش سرمایه شرکت امید، این امر را در راستای حمایت از پروژه‌های در دست اجرای شرکت‌های مذکور و حفظ  و افزایش اشتغال و رونق تولید قلمداد کرد.

وی از مدیران شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری امید نیز خواست با تمرکز حساب‌ها و عایدات ارزی، کشور را در شرایط سخت تحریم مانند گذشته حمایت کنند. مدیرعامل بانک سپه اظهار کرد: بانک در انجام تکالیف ابلاغی تاکنون در پنج مرحله عرضه بلوکی سهام تحت تملک خود در شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید را انجام داده، اما واگذاری آن محقق نشده است.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی بازار سرمایه  حسب دستور و تاکیدات مراجع و نهادهای ذی‌ربط، عرضه خرد سهام شرکت مذکور و سایر شرکت‌ها موقتا متوقف ‌شده، اما به معنای غفلت از انجام مسوولیت بانک در اجرای تکالیف ابلاغی نیست و واگذاری شرکت‌های تابعه در شرایط مناسب بازار سرمایه در دستور کار بانک قرار دارد.