به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از پایگاه خبری کوارتز، جین که در ابتدا به دلیل استحکام از آن به عنوان لباس‌کار معدنچیان و گاوچران‌ها استفاده می‌شد، هنوز هم ممکن است برای تبدیل شدن به لباس کاری که در دوران کار از خانه مورد استفاده قرار گیرد با یک جنگ سخت مواجه باشد. تعدادی از تولیدکنندگان پوشاک جین در ماه‌های آوریل و جولای اعلام ورشکستگی کردند. شرکت لیوایز که پیشتاز صنعت پوشاک جین است در این زمینه از مصونیت برخوردار نیست.

تلاش‌های سال‌های اخیر شرکت لیوایز برای فروش مستقیم محصولات خود به مصرف‌کنندگان، به ویژه به صورت آنلاین و پوشاکی که توجه بانوان بیشتری را به خود جلب کرده است، به پیشرفت کسب و کار آن کمک شایانی کرده بود. لیوایز همچنین سعی می‌کند خود را با شرایط فعلی وفق دهد. این هفته چیب برگ، مدیرعامل 63 ساله شرکت لیوایز در تماس تلفنی به سرمایه‌گذاران و تحلیلگران گفت: «همان‌طور که مردم به دنبال راحتی بیشتر هستند، ما نیز در حال بازتعریف و راه‌اندازی روند تولید لباس‌های جدیدی هستیم که راحت‌تر و آزادتر باشند.»

داده‌های پانجیوا، بخشی از شرکت تحقیقات بازار اس اند پی گلوبال که داده‌های حمل‌ونقل دریایی را بررسی می‌کند، نشان می‌دهد واردات دریایی اقلام جین - از جمله شلوار جین، ژاکت و سایر محصولات - به ایالات متحده در سه ماه دوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به شدت کاهش یافته است. واردات پوشاک رسمی، از جمله کت و شلوار، پیراهن و بلوز نیز خیلی کم شده و تنزل کرده است؛ در حالی که واردات پوشاک ورزشی نظیر شلوارهای گشاد ورزشی و شلوارهای تنگ یوگا افزایش چشمگیری داشته است. این هفته شرکت لیوایز خبر داد که فروش کل محصولات آن در سه ماه منتهی به 23 آگوست سال‌جاری نسبت به سال گذشته 27 درصد کاهش داشته است. فروش این شرکت در قاره آمریکا که بزرگ‌ترین بازار برای محصولات آن است 29درصد کاهش داشته است. لیوای اشتراوس اند کو، یک شرکت سهامی عام آمریکایی است که لباس‌های تولیدی آن در سراسر جهان با نام لیوایز شناخته شده ‌است.