پویا فرهت،  در خصوص سهم فروش شرکت‌های تولیدی گروه دارویی تامین در مقایسه با شرکت‌های تولیدی فعال در صنعت دارویی بورسی که از ۱/ ۴۸ درصد کل به ۶/ ۵۰ درصد افزایش یافته است، خبر داد و تصریح کرد: سود ناخالص شرکت‌های ما در ۶‌ماه نخست امسال نسبت به سال قبل ۷/ ۴۴درصد افزایش داشته است. همچنین میانگین حاشیه سود ناخالص شرکت‌ها از ۲۶ درصد به ۱/ ۲۹درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین با اشاره به افزایش سود خالص در ۶ ماه نخست به میزان ۶/ ۴۱ درصد، گفت: حاشیه سود خالص شرکت‌ها به‌طور میانگین از ۴/ ۱۶ درصد به ۹/ ۱۷ درصد رشد کرده و از  مبلغ ۱۲۲/ ۱ میلیارد تومان به ۵۸۹/ ۱ میلیارد تومان رسیده است.

فرهت به مقایسه فعالیت این هلدینگ با رقبای خود در صنعت دارویی پرداخت و اضافه کرد:  سهم سود هلدینگ دارویی تامین از کل سود شرکت‌های بورسی فعال در صنعت  دارو فراتر رفت و از ۱/ ۵۱درصد به ۹/ ۵۲درصد رسیده است.

وی به یکی از مهم‌ترین دستاوردهای کلیدی به‌دست آمده در گروه دارویی تامین اشاره کرد و افزود:  در این مدت ۶۰ قلم محصول جدید به بازار دارو ارائه کرده‌ایم که ۱۳ قلم محصول نهایی و یک قلم، ماده اولیه دارویی بوده که برای نخستین‌بار در کشور به بازار عرضه شده است.

فرهت اضافه کرد: در نیمه نخست سال‌جاری و به‌رغم سکون و رکود گسترده در اغلب صنایع به‌خاطر استمرار بیماری کرونا، ما همچنان پروژه‌های‌ تیپیکو را پیش برده و سه پروژه جدید به ارزش ۱۱۳ میلیارد تومان در شرکت‌های گروه را به بهره‌برداری رسانده‌ایم.

مدیرعامل  شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین در خصوص تولید داروهای کنترل‌کننده ویروس کرونا، توضیح داد و گفت: برای نخستین‌بار، داروی رمدسیویر را در ۲ شرکت گروه، تولید و عرضه کردیم و داروی فاویپیراویر را هم در یک شرکت دیگر گروه تولید و به بازار دارویی کشور عرضه کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا و در مقابله با این بیماری، بیش از ۹۰۰ هزار لیتر محلول و ژل ضدعفونی‌کننده دست و ۲۳ میلیون لیتر محلول ضدعفونی‌کننده سطوح تولید و عرضه کرده‌ایم، توضیح داد: بیش از ۱۱میلیون عدد ماسک توسط شرکت‌های توزیعی گروه در اختیار داروخانه‌ها و مراکز درمانی قرار گرفته است.

فرهت در پایان گفت: در تی‌پی‌کو ما با تحلیل اعداد و صنعت و بازار سر و کار داریم و از فرصت‌های بهبود وضعیت در شرکت‌های گروه و به‌طور کلی صنعت داروی کشور به‌سادگی نمی‌گذریم.