قیمت نفت آمریکا در سال‌جاری با کاهش ۴۱ درصدی روبه‌رو شد، درحالی ‌که ویروس کرونا میلیاردها نفر را وادار به ماندن در قرنطینه کرده است. تقاضا در اواخر تابستان در نیمکره شمالی بهبود یافت، اما کشورهایی نظیر آلمان، هند و ایالات‌متحده بار دیگر با اوج‌گیری نرخ ابتلا به کرونا روبه‌رو شده‌اند که این امر موجب تعدیل تقاضا برای بنزین، سوخت دیزلی و جت شده است.

پییر بربر، افسر ارشد مالی شورون می‌گوید: «چشم‌انداز مصرف انرژی وابسته به این مساله است که جهان در چه زمانی بتواند پاندمی کرونا را کنترل کند و فعالیت‌ها از سر گرفته شوند. ما نمی‌دانیم که چه زمانی این اتفاق رخ خواهد داد.»

ارزش سهام اکسون در روز معاملاتی جمعه با افت یک‌درصدی به 62/ 32 به ازای هر سهم رسید. ارزش سهام شورون نیز با رشد یک‌درصدی به 5/ 69 دلار در هر سهم رسید. در حالی ‌که سهام اکسون در سال جاری نیمی از ارزش خود را از دست ‌داده است، ارزش سهام شورون با افت 40 درصدی روبه‌رو شده است.

شورون، دومین غول نفتی بزرگ ایالات‌متحده از نظر تولید، در سومین فصل 2020، 201 میلیون دلار به دست آورد که در مقایسه با رقم سود 9/ 2 میلیارد دلاری در فصل سوم سال 2019، افت شدیدی را نشان می‌دهد. اکسون نیز گزارش زیان 680 میلیون دلاری را در این بازه زمانی به ثبت رساند تا برای سومین فصل متوالی با ضرر روبه‌رو شود.

اکسون در حالی سال 2020 را آغاز کرد که برنامه‌هایی جاه‌طلبانه برای افزایش هزینه‌ها از طریق سرمایه‌گذاری در عملیات اکتشاف نفتی به‌ویژه در سواحل کشور گویان را در نظر داشت. قرار بود که اکسون 33 میلیارد دلار را به سرمایه‌گذاری ثابت و سرمایه‌گذاری اکتشافی طی سال 2020 اختصاص دهد، اما در عوض تا پایان فصل سوم سال، تنها 6/ 16 میلیارد دلار از این میزان سرمایه‌گذاری را عملی کرده است.