به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از رویترز، این خرید، معامله دیگری است که توسط مارک اشنایدر، رئیس نستله خریداری‌شده است. اشنایدر از سال ۲۰۱۷ میلادی که به مدیرعاملی این گروه منصوب‌شده است تاکنون حدود ۵۰ کسب‌وکار را برای شرکت نستله خریداری کرده یا فروخته است.

نستله که بزرگ‌ترین گروه مواد غذایی بسته‌بندی‌شده در جهان است، تحت مدیریت اشنایدر به سمت حوزه‌های با رشد سریع پیش رفت که ازجمله آنها می‌توان به قهوه پریمیوم و غذای حیوانات خانگی اشاره کرد و از حوزه‌هایی که رشد کندتری داشتند همچون آبنبات و آب‌معدنی بطری فاصله گرفته است.

فرشلی یک سرویس آبونمان هفتگی است که دفتر مرکزی آن در شهر نیویورک مستقر است. این شرکت وعده‌های غذایی پخته‌شده را که ظرف مدت سه دقیقه گرم می‌شوند به مشترکان در سرتاسر ایالات‌متحده تحویل می‌دهد. نستله اعلام کرد که فروش این شرکت برای سال ۲۰۲۰ میلادی حدود ۴۳۰ میلیون دلار پیش‌بینی‌شده است و هر هفته بیش از یک‌میلیون وعده غذایی برای مشترکان خود ارسال می‌کند.

استیو پریسلی، رئیس نستله در ایالات‌متحده در بیانیه‌ای گفت: هرگز سابقه نداشته است که مصرف‌کنندگان این‌چنین از تجارت الکترونیک استقبال کنند و در خانه غذا بخورند. این تحولی است که به‌خاطر شیوع ویروس کرونا به‌وجود آمده است، اما برای مدت‌های مدیدی ادامه خواهد داشت.

در سال ۲۰۱۷ میلادی در یک دوره تامین مالی ۷۷ میلیون دلاری، نستله به‌عنوان سرمایه‌گذار سهام کمی از شرکت فرشلی را از آن خود کرده بود.

گروه نستله، یک شرکت صنایع غذایی سوئیسی چندملیتی است که بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد غذایی و آشامیدنی در جهان است. این شرکت دارای ۴۴۷ کارخانه در ۸۶ کشور جهان است و حدود ۳۳۳ هزار نفر برای آن کار می‌کنند. محصولات این گروه غذایی در بیش از ۱۹۷ کشور در سراسر جهان عرضه می‌شود.