میزان سرمایه‌گذاری‌های خارج از بورس پترول در دوره مزبور بالغ بر ۱۵ هزار و ۵۶۳ میلیارد و ۶۱۷ میلیون ریال بوده که این رقم معادل ۵۱ درصد از کل سرمایه‌گذاری‌های شرکت است. بیشترین سرمایه‌گذاری‌های شرکت در مهرماه روی مواد و محصولات شیمیایی به مبلغ ۱۴ هزار و ۹۱۵ میلیارد و ۳۳۳ میلیون ریال بوده است.

بنابراین گزارش سرمایه‌گذاری‌های شرکت در سهام شرکت‌های بورسی نیز در پایان مهرماه ۱۴ هزار و ۷۳۲ میلیارد و ۲۳۶ میلیون ریال بوده که ۴۹ درصد از سرمایه‌گذاری‌های پترول را شامل می‌شود. همچنین ارزش بازار این سرمایه‌گذاری‌ها بالغ بر ۱۵۱ هزار و ۳۷ میلیارد و ۴۷۱ میلیون ریال بوده است که نسبت به بهای تمام‌شده در انتهای دوره رشد ۹۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

جمع سرمایه‌گذاری‌های پترول در انتهای مهرماه امسال نسبت به شهریورماه سال قبل رشدی ۵ درصدی را شاهد بوده است. بنابراین گزارش پترول در هفتمین ماه سال سهام بانک گردشگری و پتروشیمی ارومیه را به ارزش ۷۶۹ میلیارد و ۵۲۸ میلیون ریال واگذار کرده و  از این واگذاری ۶۸۷ میلیارد و ۵۳۹ میلیون ریال سود برده است.

همچنین شرکت از ابتدای سال تا پایان مهرماه ۱۴۰ میلیارد و ۷۳۷ میلیون ریال درآمد از سود سهام محقق شده شناسایی کرده که این سودها مربوط به نتایج مجامع شرکت‌های فرعی و وابسته بوده است؛ اما چون تاریخ برگزاری آنها بعد از پایان سال مالی و قبل از تایید صورت‌های مالی شرکت سرمایه‌گذاری بوده، در صورت‌های مالی سال گذشته پترول شناسایی می‌شود.