مدیرعامل بیمه کوثر در این مراسم، رابطه مسوولان سابا و بیمه کوثر را یک رابطه راهبردی دانست و گفت: این قرارداد به‌منظور کاهش پرداخت از جیب پیشکسوتان در بخش درمان منعقد شده است. مجید مشعلچی‌فیروزآبادی از افزایش ۵۰ درصدی تعهدات نسبت به سنوات گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: افراد مشمول بخش اجباری این طرح بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری‌بگیران تحت پوشش سابا به همراه اعضای تحت ‌تکفل (افراد تحت تکفل شامل همسر، فرزند اناث مجرد و فرزند ذکور مجرد غیر شاغل زیر ۲۰ سال) هستند.

مدیرعامل بیمه کوثر تصریح کرد: ثبت‌نام پدر، مادر، فرزند ازدواج‌کرده و فرزندان شاغل مجرد، تنها به‌شرط داشتن بیمه اولیه (دفترچه بیمه‌های خدمات درمانی نیروهای مسلح، تامین اجتماعی، سلامت و...) و با رعایت الزام به ثبت‌نام همه افراد تحت ‌تکفل امکان‌پذیر خواهد بود. وی افزود: کاهش و افزایش تعداد اعضای خانواده فقط برای ولادت، فوت، فوت و جایگزین سرپرست، ابطال دفترچه به علت ازدواج فرزندان یا تعدد بیمه‌نامه انجام خواهد شد.

مشعلچی‌فیروزآبادی درباره مزایای این طرح گفت: تامین هزینه‌های مازاد درمانی گروه هدف و تسریع و تسهیل در پرداخت هزینه‌ها به بیمه‌شدگان، دستیابی سریع به خدمات تخصصی و فوق تخصصی مراکز درمانی خصوصی و دولتی طرف قرارداد این شرکت در سراسر کشور به‌صورت برخط، امکان دستیابی سریع و آسان به اطلاعات هزینه‌ها و باقی‌مانده سقف خدمات از طریق تارنمای شرکت برای مدیریت بهینه استفاده از بیمه خود و اعضای خانواده ازجمله مزایای این طرح است.