وی با اشاره به حفظ و حضور مداوم این شرکت در بازارهای جهانی تصریح کرد: با وجود شرایط بی‌ثبات جهانی این شرکت از ابتدای بهره‌برداری تاکنون به‌صورت مداوم حضور خود را در بازارهای جهانی حفظ کرده است که خود نشان‌دهنده جایگاه و سهم بالای فولاد مبارکه اصفهان در زمینه صادرات غیرنفتی در میان سایر شرکت‌ها است. جوانبخت درباره عملکرد صادراتی این شرکت در ۶ ماه نخست سال جاری خاطرنشان کرد: شرکت فولاد مبارکه برای ۶ ماه اول سال‌جاری به میزان ۲۸۴ هزار تن انواع محصولات تخت به بازارهای خارجی صادر کرده است که در این میان بیشترین میزان صادرات مربوط به محصولات نیمه‌نهایی (اسلب) با ۱۴۶ هزار و ۹۷۸ تن بوده است که ۵۲ درصد از صادرات این شرکت را در برگرفته و محصولات گرم و اسیدی‌شویی با ۱۰۳ هزار و ۴۷۰ تن و ۳۶ درصد بیشترین حجم صادرات این شرکت را به خود اختصاص داده‌اند. معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در خصوص بیشترین حجم صادراتی این شرکت گفت: بیشترین میزان صادرات به مناطق شرق آسیا و خاورمیانه بوده است که مربوط به چین با سهم بیش از ۴۰ درصد و بعد از آن مربوط به کشورهای افغانستان، امارات و اندونزی است.

وی به گزارشی از ارزآوری این شرکت در ۶ ماهه سال‌جاری پرداخت و گفت: در نیمه نخست سال‌جاری ۱۹ میلیارد و ۸۷۹ میلیون ریال معادل ۱۱۴ میلیون دلار محصولات به بازارهای خارجی تحویل داده ‌شده است که از این مقدار، میزان وصولی آن در سال ۹۹ معادل ۱۰ میلیون دلار بوده است.

تولید ۴۴ درصد فولاد خام کشور در گروه فولاد مبارکه

همچنین تولید فولاد خام کشور در گروه فولاد مبارکه طی ۷ ماه سال‌جاری، با ۶ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۴۴درصدی مواجه شد در همین راستا سرپرست معاونت بهره‌برداری فولاد مبارکه، میزان تولید فولاد خام فولادسازان بزرگ کشور در بازه زمانی یادشده را ۱۳ میلیون و یک صد هزار تن اعلام و تصریح کرد: به‌طورکلی میزان تولید در گروه فولاد مبارکه (فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان و مجتمع فولاد سبا) در ۷ ماه اول سال‌جاری ۵ میلیون و ۸۱۶ هزار تن بوده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ (۵ میلیون و ۴۹۴ هزار تن) حدود ۶درصد رشد داشته است. عباس اکبری محمدی با تاکید بر اینکه اگر در تامین مواد اولیه و مصرف برق (پیک تابستان) با محدودیت مواجه نبودیم، به‌طور قطع رشد تولید بیشتری به ثبت می‌رسید، گفت: در شرکت‌های فولادمبارکه، فولاد هرمزگان و مجتمع فولاد سبا در ۷ ماه اول سال ۹۹ به ترتیب ۴ میلیون و ۲۰۸ هزار تن، ۸۲۰ هزار تن و ۷۸۹ هزار تن فولاد تولید شده است. وی خاطرنشان کرد: امید است در سال جهش تولید با رعایت کامل دستورالعمل‌های ایمنی در خطوط تولید و شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا در پایان سال شاهد تحقق اهداف تولید شرکت و زیرمجموعه‌های گروه فولاد مبارکه باشیم.