این تفاهم‌نامه برای ایجاد هم‌افزایی بیشتر در فعالیت‌های اقتصادی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود است.برات کریمی، مدیرعامل بانک دی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران، امضای این تفاهم‌نامه را عامل مهمی‌ در انسجام و همدلی بیشتر میان مجموعه‌های اقتصادی تحت مدیریت بنیاد شهید دانست و گفت: بانک دی ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه مالی و اقتصادی دارد که با اجرای این تفاهم‌نامه، تمامی ‌این ظرفیت‌ها به صورت هدفمند در اختیار سازمان اقتصادی کوثر و شرکت سرمایه‌گذاری شاهد قرار خواهد گرفت. 

وی هم‌راستایی و عملکرد منسجم و یکپارچه مجموعه‌های اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران را از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های مهندس اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و گفت: با انعقاد این تفاهم‌نامه، گام مهمی‌ در راستای تحقق این برنامه برداشته شد و امیدواریم امور مربوط به اجرای بندهای این تفاهم‌نامه نیز به سرعت عملیاتی شود. کریمی ‌با اظهار امیدواری از نتایج مطلوب اجرای این تفاهم‌نامه، افزود: با ایجاد فضای مشترک همکاری میان این مجموعه‌ها نتایج بهینه‌تری از فعالیت‌ها حاصل خواهد شد و منافع آن برای خانواده شهدا و جامعه ایثارگری و تمامی ‌ذی‌نفعان بنیاد شهید بسیار مطلوب خواهد بود.

مدیرعامل بانک دی با اشاره به ابزارهای مالی مناسب بانک دی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی در سازمان اقتصادی کوثر و شرکت سرمایه‌گذاری شاهد گفت:  هر سه مجموعه در حوزه اقتصادی توانمند هستند و می‌توانند با اقدامات مشترک، به تقویت ظرفیت‌های یکدیگر، رضایت هر چه بیشتر خانواده شهدا و جامعه ایثارگری و شکوفایی اقتصاد کشور کمک کنند. 

دکتر غلامرضا خلیل ارجمندی، رئیس هیات مدیره بانک دی نیز با ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان این بانک با سازمان اقتصادی کوثر و شرکت سرمایه‌گذاری شاهد گفت: این تفاهم‌نامه در راستای بهینه‌سازی زنجیره ارزش موجود در زیرمجموعه‌های اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران عملیاتی شده و قطعا نتایج مطلوبی به همراه خواهد داشت. 

رئیس هیات‌مدیره بانک دی با تاکید بر اینکه نباید در یک مجموعه واحد، فعالیت‌های اقتصادی موازی شکل بگیرد، افزود: با عقد این تفاهم‌نامه، تمامی ‌فعالیت‌های اقتصادی این سه مجموعه متمرکز خواهد شد و ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف در راستای منافع هر سه سازمان به کار گرفته می‌شود.

وی افزایش بهره‌وری و سوددهی بیشتر فعالیت‌های اقتصادی زیرمجموعه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران را یکی از مهم‌ترین خواسته‌های سهامداران و خانواده شهدا و جامعه بزرگ ایثارگری دانست.

ارسلان فتحی‌پور، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شاهد نیز گفت: ظرفیت‌های مجموعه‌های اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران با این اقدام فعال خواهد شد که نتیجه آن به نفع خانواده شهدا و جامعه بزرگ ایثارگری است.

وی افزود: مدیریت بانک دی و سازمان اقتصادی کوثر با همراهی شرکت سرمایه‌گذاری شاهد می‌توانند در قالب یک کنسرسیوم فعال و توانمند، نه تنها سوددهی پروژه‌های خود را افزایش دهند، بلکه در بازار سرمایه نیز نقش‌آفرین باشند.