براساس این گزارش برگزیدگان پانزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی می‌توانند تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی را از طریق خط اعتباری ۶ میلیارد تومانی اختصاص‌یافته به صندوق پژوهش و فناوری اصفهان دریافت کنند. در این راستا شرکت‌های نوپا تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان و شرکت‌های رشد یافته تا سقف ۲ میلیارد تومان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

مهم‌ترین برنامه‌های این جشنواره شامل جهت‌دهی به فعالیت‌های فن‌آفرینانه در راستای «حل مسائل و چالش‌های اساسی کشور»، تقویت مذاکرات دوجانبه (B۲B) و سرمایه‌گذاری‌های کلان و واقعی، شناسایی و معرفی واحدهای فناوری و فن آفرینان موفق به سرمایه‌‌گذاران دولتی، خصوصی و خیرین حوزه فن‌آفرینی بوده است.

براساس این گزارش، مسابقه جشنواره در سه حوزه طراحان کسب‌وکار، فن‌آفرینان و بخش فرصت‌های سرمایه‌گذاری است. در بخش فن آفرینان شرکت‌های نوپا (کمتر از سه سال محصول به بازار ارائه کرده باشند) و شرکت‌های رشد یافته با حضور بیش از سه سال در بازار حضور داشتند. شرکت‌هایی که محصول آنها تجاری‌سازی نشده است در بخش طراحان کسب‌وکار به رقابت پرداختند.

براساس این گزارش، شرکت‌کنندگانی که حداقل امتیازات لازم را کسب کنند به‌طور مستقیم به بخش فرصت‌های سرمایه‌گذاری راه پیدا می‌کنند.