به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران، اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اعلام این خبر گفت: حدود ۱۳۰ میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است که هدف آن در فاز اول تامین آهک موردنیاز مجتمع مس سونگون بوده و امیدواریم با فراهم شدن شرایط لازم برای کلنگ‌زنی فاز ۲، بتوانیم نیازهای منطقه را تامین کنیم.

وی با اشاره به بازگشایی و راه‌اندازی کارخانه مس مزرعه ادامه داد: سنگ‌شکن معدن آماده استارت است و تا ۱۵ روز آینده آماده است و خوراک آن از معدن گوره درق تامین خواهد شد که موجب اشتغال‌زایی و گردش مالی و ایجاد تحول در منطقه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به فعالیت‌های اکتشافی اخیر شرکت مس در منطقه افزود: به اکتشافات و تعیین ظرفیت و ذخیره جدید سرعت خواهیم داد و با مشخص شدن نتایج قطعی آن، روی یک کارخانه فنی و تکنیکی‌تر در منطقه سرمایه‌گذاری خواهیم کرد. سعد محمدی با اشاره به مشکلات ایجاد شده توسط بیماری کرونا افزود: کرونا واقعیتی است که جهان با آن درگیر است، ولی شرکت مس تمام توان خود را به کار بسته است که این موضوع روی تولید تاثیر منفی نگذارد چنانچه با وجود تمامی مشکلات و محدودیت‌ها، شرکت ملی صنایع مس ایران در سال جهش تولید توانسته نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، در زمینه تولید ۷درصد رشد داشته باشد و امیدواریم تا پایان سال رکورد تاریخ تولیدی شرکت را با تولید ۲۸۰ هزار تن کاتد مسی شکسته و سرفصل جدیدی را برای شرکت مس در تولید بازکنیم. وی به ثبت رکوردهای فروش و شرایط سوددهی در گزارش ۶ ماهه این شرکت گفت: تا امروز بیش از ۵۷ هزار متر حفاری صورت گرفته است و امیدواریم تا پایان سال این رقم به ۱۰۰ هزار متر برسد. مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به نتایج خوب و امیدوارکننده اکتشافات اخیر ادامه داد: بر اساس این اکتشافات و با دارا بودن ۵/ ۴ درصد از کل ذخایر جهان توانستیم رتبه کشور را در حوزه ذخایر از ۹ جهانی به رتبه ۷ ارتقا داده و ثبت بین‌المللی شود و با تلاش و برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده خواهیم کوشید این رتبه به ۶ ارتقا یابد.