این شرکت خرده‌فروشی آمریکایی که از سال ۱۹۷۸ تاسیس ‌شده و دفتر مرکزی آن در آتلانتا واقع در ایالت جورجیا آمریکا مستقر است، لوازم خانگی، تجهیزات ساخت‌وساز و الوار، مصالح ساختمانی، ابزار رنگ‌آمیزی و رنگ نقاشی، تجهیزات لوله‌کشی، وسایل باغبانی و ابزار و یراق عرضه می‌کند.

ارزش سهام این شرکت در سال‌جاری افزایشی ۲۸ درصدی را به ثبت رسانده است. تقاضا برای کالاها و تجهیزات مربوط به بهبود فضاهای خانگی از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در ماه مارس افزایش یافته است، چون آمریکایی‌ها به خاطر محدودیت‌های وضع‌شده برای سفر یا فعالیت‌های تفریحی، زمان بیشتری از زندگی خود را در خانه‌هایشان به‌سر می‌برند و درآمدهایشان را بیشتر صرف تغییر نمونه‌های جزئی و تعمیرات در خانه‌هایشان می‌کنند.

علاوه بر این، هوم دیپو به خاطر شرایط ایجادشده در زمینه بحران سلامت، بالغ بر ۷/ ۱ میلیارد دلار نیز به شکل پرداخت موقت و مزایا به کارکنانش ارائه کرده است تا بتوانند از پس مقابله با این بحران برآیند. سه‌شنبه گذشته این شرکت اعلام کرد قصد دارد برخی از این پرداختی‌های موقت را به افزایش دائمی دستمزدها تبدیل کند که به کارکنان ساعتی خط مقدم خدمات‌رسانی به مردم تعلق خواهد گرفت. هوم دیپو اعلام کرده است تقویت بازار مسکن آمریکا که تا حدودی ناشی از پایین‌ترین سطح تاریخی سود وام مسکن بوده است، یکی دیگر از دلایلی است که مشتریان بیشتر برای خانه‌هایشان خرج می‌کنند و این یکی از نشانه‌هایی است که رونق فروش این شرکت در فصل تعطیلات سال نو را نوید می‌دهد.