این بانک برای توسعه و تکمیل خدمات بانکداری الکترونیک، در به‌روزرسانی اخیر سامانه موبایل بانک رفاه کارگران مبتنی بر سیستم عامل iOS و اندروید خدمات و امکانات جدیدی مانند مدیریت ارسال پیامک، پایا دوره‌ای، پرداخت اقساط دوره‌ای، شارژ شگفت‌انگیز ایرانسل، حساب‌های قابل نمایش در خودپرداز و گزارش چک‌های واگذار شده، ایجاد کرده است. مشتریان می‌توانند برای دانلود جدیدترین نسخه آی‌فون موبایل بانک رفاه از طریق اپ‌های سیب‌اپ، سیبچه، سیب بانک و  برای دریافت نسخه اندروید از طریق سایت بانک رفاه کارگران اقدام کنند.همچنین مدیریت ارسال پیامک این امکان را فراهم می‌کند تا مشتریان بتوانند  به فعال‌سازی یا غیرفعال کردن ارسال پیامک مانده حساب برای هر یک از حساب‌های خود اقدام کنند. این ویژگی سبب می‌شود تا مشتریان نیازی به حضور در بانک و پرکردن فرم‌های فعال‌سازی پیامکی به خصوص در شرایط همه‌گیری کرونا نداشته باشند.

همچنین اپ موبایلی بانک رفاه کارگران با فراهم ‌کردن امکان پرداخت اقساط سبب شده روش‌های قدیمی ‌پرداخت (چه از طریق شعبه بانک و چه از طریق خودپردازهای متعلق به بانک وام‌دهنده) جای خود را به چند دکمه موبایلی بدهند.

شارژ شگفت‌انگیز نیز از دیگر خدمات بانک رفاه کارگران روی موبایل بانک است که با به‌روزرسانی موبایل بانک این امکان را برای کاربران با سیم‌کارت ایرانسل فراهم کرده است که بتوانند با مراجعه به منوی «خرید شارژ» و تعیین مبلغ آن، سیم کارت خود را شارژ کنند.

موبایل بانک گزینه دیگری برای پرداخت گروهی پایا در اختیار کاربران قرار داده است. کاربران می‌توانند دستور پرداخت‌های گروهی پایا از جمله پرداخت‌های تجاری کاربران شرکتی و سازمانی (پرداخت حقوق و مستمری، پرداخت سود سهام و پرداخت‌های انتقالی با تعداد زیاد) را اجرایی کنند. از طریق ویژگی مشاهده حساب‌ها در خودپرداز نیز کاربران می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک رفاه کارگران، فهرست حساب‌های خود را روی دستگاه‌های خودپرداز مشاهده ‌کنند. در نسخه جدید موبایل بانک رفاه کارگران می‌توان براساس شماره حساب، شماره سریال چک، شماره سری چک و بازه زمانی، اطلاعات لازم در مورد چک‌های واگذار شده را مشاهده کرد.

بانکداری الکترونیکی بانک رفاه کارگران این امکان را فراهم کرده تا مشتریان امکان انجام عملیات گروهی را در زمینه‌های انتقال وجه، پرداخت قبوض گروهی، پرداخت حق بیمه گروهی و انتقال وجه پایا گروهی برای کاربران خود فراهم کنند. این موضوع اکنون هم برای کاربران حقوقی و هم اشخاص حقیقی امکان‌پذیر است. به طوری که یک شخص به نمایندگی از یک جمعیت می‌تواند همه قبوض و حق بیمه را پرداخت کرده و وجوه مورد نیاز آنها را به حسابی دیگر انتقال دهد. کاربران می‌توانند با استفاده از شناسه حواله و انتخاب نام سازمان مربوط از فهرست موجود، حواله‌های شناسه‌دار خود مانند قبوض را پرداخت کنند.

ویژگی برداشت بدون کارت این امکان را برای کاربران بانک رفاه فراهم کرده  که با انتخاب یکی از کارت‌های خود و ورود مبلغ و اطلاعات روی کارت بتوانند درخواست حواله الکترونیکی را برای شخص خاصی فعال کنند. در این پروسه باید شماره موبایل مشتری دریافت کننده حواله و رمز برداشت از دستگاه خودپرداز به درستی وارد شود تا امکان برداشت پول برای شخص مهیا شود. خدمات پرداخت شناسه‌دار بانک رفاه قبلا به این صورت بود که سازمان‌ها و شرکت‌ها از طریق زیرساخت امن ضمن ارسال اطلاعات دستور پرداخت (حواله الکترونیک) به بانک، فرم چاپی را به ذی‌نفعان خود ارائه می‌دادند تا شخص با مراجعه به بانک رفاه کارگران بتواند وجه مورد نظر خود را دریافت کند، اما با به‌روزرسانی جدید بانکداری اینترنتی بانک رفاه کارگران این مشکل برطرف شده و کاربران می‌توانند بدون مراجعه حضوری به بانک عملیات برداشت بدون کارت را برای طرفین خود فعال کنند. در این سامانه امکان دریافت گزارش از حواله‌های صادر شده بر اساس نام سازمان، تاریخ یا نوع واریز امکان‌پذیر است. همچنین این امکان وجود دارد تا قبل از انقضای تاریخ حواله الکترونیکی برداشت بدون کارت و در صورتی که مبلغی از حواله از سوی گیرنده آن برداشت نشده باشد؛ نسبت به ابطال حواله مذکور اقدام کند. همچنین در بانکداری اینترنتی بانک رفاه کارگران می‌توان علاوه بر انتقال وجه داخلی (که در نسخه قبلی وجود داشت)، نسبت به ثبت عملیات پایا دوره‌ای، پایا گروهی دوره‌ای و پرداخت اقساط تسهیلات دوره‌ای اقدام کرد. کاربران حقیقی بانک رفاه کارگران می‌توانند بدون نیاز به حضور در شعبه  یا بدون نیاز به دستگاه کارتخوان می‌توانند خدمات بانکی مختلفی را در صفحه حساب بانکی خود مانند مشاهده لیست حساب‌ها و فعال‌سازی یا غیرفعال کردن آنها در سامانه‌های موبایل بانک و بانکداری اینترنتی؛ مشاهده خدمات تعریف شده روی هر یک از حساب‌ها در سامانه‌های مذکور؛ فعال‌سازی و غیرفعال‌کردن سامانه‌های مذکور را مدیریت کنند.