به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از رویترز، نتایج حاکی از آن است که فصل تعطیلات پیش رو برای این خرده‌فروش جواهرات و دیگر کالاهای لوکس که براثر شیوع همه‌گیری به‌شدت تحت تاثیر قرارگرفته بود، خوب خواهد بود. آنها همچنین بر اهمیت روزافزون فروش در چین برای جبران وابستگی به جهانگردی تاکید می‌کنند، به‌ویژه گردشگران چینی که از مراکز مد مانند میلان و پاریس بازدید می‌کنند.

شرکت تیفانی اند کو معمولا به‌نام تیفانی شناخته می‌شود. این شرکت کالاهای لوکس آمریکایی و چندملیتی در زمینه طراحی، ساخت و فروش جواهرآلات، اعم از طلا، نقره و الماس، فعالیت می‌کند. شرکت تیفانی در سال ۱۸۳۷ میلادی توسط چارلز لوئیس تیفانی، به‌عنوان مرکز فروش محصولات فانتزی و لوازم‌التحریر تاسیس شد. امروزه این شرکت، طیف وسیعی از کالاها، لوازم و وسایل لوکس مانند طلا و جواهر، نقره استرلینگ، چینی‌آلات، کریستال، نوشت‌افزار، عطر، ساعت، لوازم جانبی و نیز برخی از کالاهای چرمی را در سبد کالایی خود دارد. بسیاری از این کالاها تحت نام تجاری تیفانی، در فروشگاه‌های تیفانی اند کو به‌ فروش می‌رسند یا به‌صورت ارسال پستی، توزیع می‌شوند. شهرت این شرکت، در بازار کالاهای لوکس، بیشتر برای کالاهای بخش الماس برند تیفانی است و محصول ویژه آن، حلقه‌های نامزدی تیفانی است که در بازارهای الماس، طلا و جواهرآلات بسیار مشهور هستند. شرکت تیفانی توسط شرکت لویی ویتون، غول اجناس لوکس فرانسوی خریداری می‌شود.

الساندرو بوگلیولو، مدیرعامل تیفانی، با اشاره به «اتمام موفقیت‌آمیز ادغام این شرکت با لویی ویتون در اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی» گفت: «ما در سه‌ماهه سوم، یک‌فصل قدرتمند داشتیم که گویای قدرت پایدار مارک تیفانی است و در حالی ‌که وارد فصل مهم تعطیلات می‌شویم به ما اعتمادبه‌نفس می‌دهد.» ماه گذشته تیفانی و لویی ویتون به یک دعوای حقوقی سخت پایان دادند و بر سر یک قرارداد جدید توافق کردند. در قرارداد جدید شرکت فرانسوی لویی ویتون باقیمت کمی پایین‌تر از رقم اولیه، شرکت جواهرات تیفانی را به قیمت ۸/ ۱۵ میلیارد دلار یا به عبارتی با تخفیف ۴۲۵ میلیارد دلاری خریداری می‌کند.

تیفانی اعلام کرد که فروش آن در منطقه آسیا و اقیانوسیه ۳۰ درصد رشد داشته است، درحالی‌که فروش در آمریکا ۱۶ درصد کاهش‌یافته است. در سه‌ماه قبل این شرکت افت فروش ۴۶ درصدی را تجربه کرده بود.

تیفانی که به دلیل حلقه‌های الماس نامزدی از شهرت بسزایی برخوردار است، به‌احتمال‌زیاد در آینده با چالش‌های بیشتری مواجه خواهد شد، زیرا به خاطر افزایش موارد زیاد مبتلایان به کووید-۱۹ در بسیاری از ایالات مختلف آمریکا، انگلیس و سایر کشورهای اروپا و در سراسر جهان قرنطینه بعدی اعمال می‌شود.