پاداش دلتا ایرلاینز به کارمندان

مدیرعامل دلتا ایرلاینز گفت: تعدادی از کارمندان این شرکت «در شرایطی که یک سال پیش غیرقابل‌تصور بود، همچنان در هنگام بحران به کار خود ادامه دادند.» در آن زمان از هزاران نفر از کارکنان خواسته شد تا به مرخصی بدون حقوق بروند تا به شرکت کمک کنند از تعدیل غیرداوطلبانه اجتناب کند.

حدود ۲۰ درصد از کارمندان یا به عبارتی حدود ۱۷ هزار نفر، پیشنهاد خروج داوطلبانه به همراه بسته‌های بازنشستگی پیش از موعد را که شامل پول نقد و مزایای بهداشت و سلامت بود، پذیرفتند. انتظار می‌رود که حدود ۴۰ هزار کارمند دلتا که در طول بحران به کار خود ادامه دادند یا از مرخصی داوطلبانه استفاده کردند از کارت‌های سفر بهره‌مند شوند. این هدیه هیچ تاریخ انقضایی ندارد و کارمندان می‌توانند برای سفر به هر مقصدی در سراسر جهان از آن استفاده کنند.

شرکت دلتا ایرلاینز به خاطر اعطای مشوق‌های سخاوتمندانه به کارمندان در پایان هرسال مشهور است. به گزارش بخش توسعه منابع انسانی این شرکت هواپیمایی در ماه ژانویه، دلتا ایرلاینز طی ۶ سال، بیش از یک‌میلیارد دلار سود را با کارمندان خود تقسیم کرده است.

درست قبل از آن‌که شیوع همه‌گیری ویروس کرونا صنعت هواپیمایی را فلج کند، دلتا ایرلاینز در مجموع ۶/ ۱ میلیارد دلار سود خود را میان ۹۰ هزار نفر از کارکنان تمام‌‌وقت و پاره‌وقت خود به‌صورت پاداش اهدا کرد. این مبلغ شامل حال مقامات عالی‌رتبه و مدیران کل این شرکت نمی‌شد، زیرا آنها بر اساس طرح تشویقی دیگری که مبتنی بر عملکرد بود پاداش می‌گرفتند. باستین در آن زمان در یک پست در لینکدین نوشت: «دلتا بدون ۹۰هزار کارمند خود هیچ خواهد بود.»

در ماه سپتامبر، این شرکت اعلام کرد جهت ادامه فعالیت خود در طول بحران کووید-۱۹ برای استفاده بیشتر از وام‌های فدرال درخواستی نخواهد داد.