به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از رویترز، طبق قوانین جدید، همه مسافران می‌توانند یک کیف کوچک به‌صورت رایگان در داخل پرواز به همراه داشته باشند، اما فقط کسانی که هزینه صندلی در جلوی هواپیما یا صندلی‌هایی که جلوی آنها از فضای بیشتری برخوردار است را پرداخت می‌کنند می‌توانند کیف بزرگ‌تری را نیز با خود به داخل پرواز بیاورند و در محل بار قفسه‌های سقفی کابین قرار دهند.

شرکت هواپیمایی ایزی جت به دلیل محدودیت‌های انجام‌شده براثر همه‌گیری ویروس کرونا در زمستان سال‌جاری از ۲۰ درصد توان پروازی خود استفاده خواهد کرد و اعلام کرده است که پس از متحمل شدن ضرر ۳/ ۱ میلیارد پوندی به بررسی گزینه‌های درآمدزایی بیشتر ادامه می‌دهد.

این شرکت هواپیمایی اعلام کرد که اتخاذ قوانین جدید حمل بار، رویکرد آن را به شرکت هواپیمایی رایان ایر که رقیب بزرگتر ایزی جت است نزدیک‌تر می‌کند. این اقدام برای مشتریان نیز بهتر خواهد بود.

رابرت کری، مدیر امور بازرگانی و مشتریان ایزی جت در بیانیه‌ای گفت: «سیاست جدید ما باعث می‌شود تا سوارشدن به هواپیما و وقت‌شناسی برای همه بهتر شود و همچنین به مشتریانمان این اطمینان را می‌دهد که چه چیزی را با خود به داخل پرواز می‌آورند.»

پیش‌ازاین، همه مسافران ایزی جت مجاز به آوردن یک چمدان بزرگ با خود به داخل پرواز برای حمل در محل قفسه‌های سقفی کابین بودند، اگرچه برخی از آنها هنگامی‌که قفسه‌ها پرشده بودند به قسمت بار ارجاع داده می‌شدند.

درآمد جانبی ایزی جت قبل از همه‌گیری ویروس کرونا که شامل درآمدهای حاصل از حمل چمدان‌های داخل قسمت بار و صندلی‌های از قبل تعیین‌شده بوده است، حدود یک‌پنجم از کل درآمد سالانه ۴/ ۶میلیارد پوندی این شرکت هواپیمایی در سال ۲۰۱۹ میلادی را به خود اختصاص داده بود.